Sabah.com.tr sitesinin "Görüş" başlığı altındaki "Hydepark" linkinde yer alan Bayram Güldibi'ne ait şikayeti okuduk. Turkcell'in hat açma kapama prosedürüyle ilgili bilgileri sizinle paylaşmak istiyoruz.
Turkcell, son ödeme tarihi geçen faturalar için abonelerine ilk olarak bir hatırlatma mesajı göndermektedir. Mesajda belirtilen sürede ödeme yapılmazsa, hat tek taraflı olarak görüşmeye kapatılmaktadır. Bu süre boyunca aboneler dışarıdan aranabilmekte, ama arama yapamamaktadır. Gönderilen ikinci mesajla beraber yine herhangi bir ödeme yapılmazsa, hat görüşmeye tamamen kapatılmaktadır.
Turkcell, hat açma-kapama ücretini, Abonelik Sözleşmesi'nde yer alan "Sözleşme herhangi bir nedenle sona erene kadar, abone, Turkcell'in duyurmuş olduğu tarifede yer alan haberleşme ücreti, aylık sabit ücret, ayrıntılı fatura ücreti, hat tesis ücreti (bir kere alınır), kapama ücreti ve ek servislerin bedelini yasalarda belirtilmiş olan tüm vergi resim ve harçlarla birlikte faturasında belirtilen son ödeme tarihine kadar ödemekle yükümlüdür" maddesiyle abonelere önceden bildirmektedir.
Abone konu hakkında bilgilendirildikten ve SMS'le uyarıldıktan sonra kapatılan hattın açılması amacıyla alınan ücret, sistemde yapılması gereken işlemler ve yarattığı yoğunluk için talep edilmektedir.
Konuyu bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,
L. Ebin Çokişler
Kurumsal İletişim Müdürü
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.