kapat
01.12.2001
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
 RAMAZAN
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 İSTANBUL
 HYDEPARK
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 GOOOOL
 DİYET
 TATLILAR
 SAMANYOLU
 CİNSELLİK
 TELE ŞAMDAN
 WEEKEND
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 CANLI
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 
Yaşasın bürokrasi sürünsün denizciler III

Sevgili denizci kardeşlerim,

Bürokrasi denilen belanın başımıza sardığı dertler yazmakla bitmez.

Patenta saçmalığı, iki yılda bir sağlık muayenesi filan derken, aslanım bürokrasimiz "denize çıkmamız için gerekli" yat kayıt belgesinin süresini de, iki yıldan bir yıla indiriverdi...

Evet, artık teknelerimizi denize çıkartabilmemiz için her yıl muayene ettirmemiz gerekiyor. Teknelerimizin muayenesi gerekli mi, o konuyu sonraya bırakıp önce şu "her yıl işine" bir bakalım.

Bir teknenin muayene edilmesi için karaya çekilmiş durumda olması isteniyor. Öncelikle şunu soruyorum. İnsanlar teknelerini her yıl karaya çekmek zorundalar mı?.. Ben teknemi Altın Yunus Marina'da tutarken iki yılda bir karaya çekerdim. Çünkü teknemin altı hemen hemen hiç kirlenmezdi...

Çekme indirme, boya dünyanın parasıyken neden bu yolla boğazımıza basılmaya kalkılır ki!..

Haydi masrafı sineye çekelim de, bu muayeneyi yapacak arkadaşların hiç başka işi gücü yok mudur?

Marina kapasitelerini gözönüne alarak kaba bir hesap yapıyorum.

Yalnız İstanbul'da 3 bini aşkın teknenin muayene edilmesi gerekiyor.

Kimi Tuzla'da, kimi boğazın sonunda, kimi Fenerbahçe'de, kimi adalarda, kimi Silivri'de karaya çekilmiş...

Bütün buralara bir görevli gidecek, tek tek inceleyip rapor verecek.

Hakkıyla bu işi yapsan günde iki tekneyi zor bitirirsin...

Üstüne üstlük "hemen hemen bütün teknelerin mayıs- haziran aylarında denize inmeye hazır duruma geldiklerini düşünürsek" bu işi iki aya sığdırmak gibi bir zorunluk da var.

Ama işte tam bu noktada bir Türkiye mucizesi gerçekleşiyor. Ve "benim işini bilen memurum(!)" canını dişine takarak, günde yüzlerce tekneyi muayene ederek işleri bitiriyor. Hem de aynı gün hem Adalara, hem Boğaz'a, hem de Tuzla'ya koşturarak... Doğrusu dünyada eşi menendi görülmemiş bir fedakarlık örneği...

Elbette böyle bir fedakarlık için de kendilerini ikna etmek zorunda kalıyoruz.

Vakti olan rica, minnet ile... Nakti olan bir aracı şirket ile...

Maksat yaşasın bürokrasimiz, sürünsün denizciler...

Denizleriniz sakin, rüzgarlarınız kolayına olsun...

Notlar:

Hepimiz için kabus haline dönüşen marina kiralarıyla ilgili olarak Sayın Kaan Erdem'in başlattığı tartışmalar denizcilerin, yelkencilerin bir araya geldiği "www.yelkenciler@yahoogroups.com"

adlı sitede olanca hızıyla sürüyor. Bu tartışmaların ışığında bir çıkar yol bulunabileceğine inanıyorum. Lütfen sizler de tartışmalara katılın ve bu konuyla ilgili fikirlerinizi bildirin...

Kalamış Yelken Kulübü, Fenerbahçe'deki tesislerinde 7 tona kadar olan teknelere mantıklı bir fiyatla kışlama yaptırıyor. "metre X 65 milyon TL" Çekek yerindeki çalışmalar için de herhangi bir komisyon alınmıyor.

İrtibat için Kulüp Müdürü Haldun Bey'le 0 542 433 11 09 nolu telefondan arayabilirsiniz...



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
HAFTANIN SOYLEŞİSİ
Nuriye Akman'ın bu haftaki söyleşisi için tıklayınız

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır