kapat
13.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Gel vatandaş geeeel


Müşteri çekme yarışı, perakende zincirlerinin kampanyalarını artırdı. Yimpaş'ın ardından Şok, Gima, Bim ve Tansaş da cazip indirimlerle krizi aşmaya çalışıyor
Krizin ardından önceki altı aya göre yüzde 30 oranında düşen temel tüketim harcamaları, perakende zincirlerinin kampanya konusundaki yaratıcılıklarını artırdı. Hem müşteri çekmek, hem de satış miktarını artırmak isteyenler "3 al, 2 öde" sloganıyla çoklu satış kampanyaları düzenlerken, bazı zincirler belli ürünlerin fiyatlarını 2000 yılı düzeyine çektiler. Her marketin farklı üründe farklı cazibeler yaratması, vakti olup da kampanyalara göre alışveriş yapanlara yüzde 40 daha ucuza yaşama olanağını da sağlamış oldu.

YARATICILIK YARIŞI
Perakende zincirlerinin Ar-Ge birimlerini yaratıcılık yarışına sokan tüketim daralması, Şubat 2001 sonrası düşen reel gelirler ve artan fiyatların ürünü. Araştırmalar, şubat sonrası altı aylık dönem ile önceki altı ay arasındaki farkı açıkça ortaya koyuyor. Bu dönemde tüketim harcamaları ortalama yüzde 31.4 oranında düşerken, en büyük daralma, yüzde 46.3 ile ağırlığını et ürünlerinin oluşturduğu açık ürünlerde yaşandı. Onu yüzde 37.1 ile temel gıda, 34.8 ile lüks gıda, yüzde 24.1 ile temizlik ürünleri izledi.

Gelirlerin sabit kalıp alım gücünün düşmesiyle kampanyalara duyarlılık artarken, perakende zincirleri yüksek miktardaki alımlarla tüketiciye fiyat avantajı sağlamaya başladı. Önceki gün Yimpaş Marketler Zinciri'nin 300 temel üründe 2000 yılı fiyatlarını uygulamaya başlamasının ardından dün de Şok Ucuzluk Marketleri 100'e yakın ürünü indirime dahil etti.

www.sonfiyat.com
Bu arada 7 bin 500 kayıtlı kullanıcıya sahip olan ve internetten 8 ayrı havayolu şirketinin biletlerinin satıldığı sonfiyat.com adlı siteye, THY'nin dış hatlarından sonra iç hatları da katıldı. Bilet satışlarında indirimlerin yüzde 50'ye vardığı sitede, artık business, ekonomik, öğrenci, 65 yaş üstü ve özürlü biletleri de satılacak.

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır