kapat
24.09.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Uçaklar uçacağına trilyonlarımız uçtu


Isparta, Sivas, Tokat, Uşak, Sinop ve Çaycuma'daki havaalanları, büyük yatırımlarına karşın yolcu azlığı nedeniyle trilyonlarca zarar edince tek tek kapatıldı
Bugüne kadar siyasilerin büyük şovları ve yüksek yatırımlar ile açılan bir çok havaalanı birbiri ardına kapatılıyor. Haftada bir ya da iki uçusun yapıldığı havaalanları yolcu yokluğuna karşın yüksek personel ve işletme giderleri nedeniyle son çare olarak kapatıldı.

Üç aydır kapalı duran alanlarından, Sinop Havaalanı 1958 yılında Türk-Amerikan Ortak Savunma Tesisleri bünyesinde kuruldu. 1992 yılına kadar radar hizmetleri için kullanılan alan, 1997 yılında hizmete girdi. 46 personelin çalıştığı Sinop Havaalanı, uluslararası statüde bulunuyor. 2000 yılını 300 milyar lira zararla kapattı. 2000 yılı boyunca sadece 830 yolcu taşıyan alan, yolcusu az olduğu için üç aydır THY seferlerine kapalı.

DEV AMA BOŞ PİSTLER
Büyük umutlar ve maliyetlerle açılan Tokat Havaalanı da yolcu azlığından dolayı geçen yılı 150 milyar lira zararla kapattı.Yapımına 1990 yılında başlanan ve 1995 yılında hizmete açılan Tokat Havaalanı 1610 metre uzunluğunda 30 metre genişliğinde piste sahip bulunuyor. 500 hektarlık bir alan üzerine kurulu olan havalanında 26 personel görev yapıyor. Tokat da yolcu kapasitesi az olduğu için THY seferine kapalı.

Ulaştırma Bakanlığı'nın aldığı karar doğrultusunda Sivas Havaalanı da kapatılıcak. Sivas Havaalanı'nın da verimsiz çalışması nedeniyle devleti trilyonlarca lira zarara uğrattığı ifade ediliyor. Sivas Havaalanı'ndan 1999 yılında 7186 kişi yararlanırken; 2000 yılında bu rakam 389 kişiye kadar düştü.

KİŞİYE ÖZEL ALAN: ÇAYCUMA
1999 seçimlerinden önce Başbakan Ecevit'in açtığı Zonguldak, Çaycuma'daki Saltıkova Havaalanı'nın durumu ise içler acısı. Hiç tarifeli sefer konulmayan alana sadece Işıklar Holding Kurulu Başkanı Rıza Kutlu Işık, özel uçağıyla iniyor. Onun dışında herhangi bir uçak inmedi.

THY yetkililerinin yolcu sayısının azlığı ve maliyetleri kurtarmadığı için seferlerini iptal ettiği bir havaalanı da Uşak'ta. Uşak Havaalını'nın 2000 yılı zararı ise 60 milyar lira. 1998'de dönemin başbakanı Mesut Yılmaz ve Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir tarafından hizmete açılan Uşak Hava alanında 21 personel görev yapıyor. 2000'in Ocak ayında seferlerin iptal edildiği Uşak'a uçak başına ortalama 32 yolcunun düştüğü açıklandı.

Zarar rekortmeni Isparta Havaalanı
Isparta Süleyman Demirel Hava Limanı, 1997'de dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından açıldı. 3.5 trilyonluk hava limanından haftada iki gün İstanbul-Uşak-Isparta seferleri karşılıklı olarak düzenleniyordu. İlk aylarda büyük umutlarla çevre illerden bile personel getirten havaalanı, 100 kişinin çalıştığı bir yer durumuna geldi. Alanın, 2000 yılı geliri 67 milyar lira gibi bir rakamda kalırken, giderleri 1.4 trilyon liraya kadar yükseldi. Bu anormal gelir gider dengesizliği üzerine alan kapatıldı.

Aydın DEKTAŞ

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır