kapat
01.07.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.iku.edu.tr
Dünyadan
Spor

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

OGS otomatik kaçış sistemi oldu


İkinci yılını tamamlayan Otomatik Geçiş Sistemi'nden 350 bin araç kaçak geçiş yaptı. İki köprüden hergün 700 araç kaçak geçiş yapıyor
Boğaz köprüleri ve otoyallarda iki yıl önce uygulamaya konan Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) art niyetli sürücüler için bir can simidi oldu. Sürücülere gişelerde sıra beklemeden geçiş imkanı veren bu sistemden iki yıl içinde 350 bin araç kaçak olarak yararlandı. Bu alandaki rekor ise bir yılda 2 bin kaçak geçiş yapan bir polis aracına ait. Türkiye çapında 19 istasyonla hizmet veren OGS'ler dünyanın en gelişmiş otoyol ücretlendirme sistemleri arasında gösteriliyor. 118 bin abonesi bulunan sistem ikinci yılını tamamladı.

KÖPRÜ CEZASI 20 MİLYON TL
Daha çok İstanbul Boğazı üzerindeki iki köprüde kullanımı yaygın olan sisteme bedavacılar da büyük ilgi gösteriyor. Kaçaklar genellikle "Pik saatler" diye tanımlanan saat 18.00-21.00 saatlerin arasında geçiş yapıyor. İki köprüden günlük kaçan araç sayısı toplamı 700. İstatistiklere göre iki yıl içinde 150 bin araç tam 350 bin kaçak geçiş yaptı. Kaçak geçişler OGS gişelerinde bulunan kameralarla tesbit ediliyor. Cezalar geçiş bedelinin 10 katı üzerinden uygulanıyor. 2 milyon lira olan köprü geçişi için 20 milyon liralık ceza uygulanıyor.

PRATİK KAÇAK GEÇİŞ YÖNTEMLERİ
İşte, Otomatik Geçiş Sistemi'ni adeta Otomatik Kaçış Yöntemine dönüştüren bazı uyanık sürücülerin geliştirdikleri modern yöntemler:

* Rakam Eksiltme Yöntemi:

Otomatik Geçiş Sistemi gişelerine gelmeden önce araç plakasındaki son iki rakamın üstü kapatılıyor ya da çamura bulanıyor. Böylelikle kaçak geçiş sırasında devreye giren fotoğraflandırma sistemi araç plakasını tanımlayamıyor.

* Plaka Kapatma Yöntemi:

Bir parça beyaz dosya kağıdıyla plaka kapatılarak sistemin rakamları tespit etme şansı sıfıra indiriliyor.

*Mıknatıs Yöntemi:

Geçiş öncesi araç plakasına mıknatısla başka plaka yerleştiren sürücü, geçiş sonrası mıknatıslı sistemi kolayca sökebiliyor.

* Sahte Plaka Yöntemi:

OGS'yi sık kullanan araçlar sahte plaka yöntemine daha çok başvuruyor. Yaptırılan sahte plakalar sayesinde geçişler fotoğrafla tesbit edilse bile ceza makbuzu plakanın gerçek sahibine gidiyor. Bu geçişler sırasında hangi aracın kendi plakasıyla kaçak geçtiği hangi aracın sahte plaka kullandığı ise tesbit edilemiyor.

Ozan PEZEK


Bu sayfa MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.. ile
Yöre Elektronik Yayımcılık A.Ş. işbirliğiyle hazırlanmıştır.