Turkey's Tourism Rebirth
Amerika'daki bütün seyahat acentalarının dikkatle izlediği 100 bin tirajlı dergi, Türkiye'yi zengin kültürel yapısı ve coğrafi konumuyla göklere çıkardı
Türkiye turizmi şahlandı. Herşey yolunda giderse bu yıl, 12 milyon turiste ve 10 milyar dolar da turizm gelirine ulaşılmaması için sebep yok. Antalya'ya bir günde turist taşıyan 50 uçağın indiği 2001 yılı, Türk turizminin altın yılı olmaya aday derken, bir güzel haber de ABD'den geldi.
Amerika'nın önde gelen haftalık turizm dergisi Travel Agent, Türkiye turizmini kapak konusu yaptı ve Turzim Bakanı Erkan Mumcu ile New York'taki Türk Turizm Ofisi Direktörü Selami Karaibrahimgil'in fotoğraflarını kapağa taşıdı. James Ruggia imzasını taşıyan ve 'Turkey's Tourism Rebirth' yani "Türkiye turizminin yeniden doğuşu" başlığıyla verilen habere, dergi tam dört sayfa ayırdı.
SON İKİ YILDA PARLADI
Asya ve Avrupa kıtalarını birleştiren Türkiye'nin zengin kültürel ve tarihsel geçmişini ballandıra ballandıra anlatan dergi, bir kaç yıl geri planda kalan Türkiye'nin turizmle yeniden cazip bir ülke haline geldiğini ve Amerika'yı da kendine hedef pazar yaptığını yazdı.
Önce Körfez Krizi'yle vurulan, 1999 yılında deprem felaketi yaşayan Türkiye'nin turizminin bu ölü yıllardan sonra son iki yılda atağa kalktığı anlatılan yazıda, Dünya Turizm Organizasyonu'nun Türkiye ile ilgili tahminlerine yer verildi ve "Türkiye önümüzdeki 20 yılda seyahat ve turizm açısından Avrupa'nın dört önemli ülkesinden biri olacak. Şu anda, Türkiye 19 ülke arasında turizmden aldığı pay açısından 16'ıncı sırada bulunuyor" denildi.
NEDEN TÜRKİYE?
Dergide Turizm Bakanı Erkan Mumcu'nun Türkiye ekonomisinde turizmin çok önemli bir yer tuttuğunu ve şu andaki 8 milyar dolarlık turizm gelirinin potansiyele bakınca çok küçük bir rakam olduğunu söylediği de yer alıyor.
Türkiye'nin aynı zamanda Orta Asya'ya açılan bir kapı olduğu da belirtilen yazıda, şöyle denildi: "Türkiye'de 100 Amerikan şirketi bulunuyor. Çin'de iş yapmak isteyenler için Hong Kong nasıl ki çok cazipse, Türkiye'de Ortadoğu ve Orta Asya'da iş yapmak isteyen şirketler için cazip." Özelleştirilmek üzere olan Türk Hava Yolları'nın Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya'da kaç şehire uçtuğunun ve Amerikan Havayolu şirketiyle yaptığı işbirliğinin detaylarıyla anlatıldığı yazıda, Efes ve Kapadokya gibi tarihsel önemi bulunan bölgeler, inanç turizmi, mavi tur ve kayak turizmine kadar turizm açısından önem taşıyan pekçok yerden ve özelliklerden bahsediliyor.
"Disney değiliz"
Türk hükümetinin bu yıl tanıtım için 40 milyon dolar ayırdığının ve bu paranın 4 milyon dolarının da Amerikalı turisti çekmek için harcandığının anlatıldığı yazıda, Türkiye'ye giden Amerikalı turist sayısının 1995'te 290 bin iken, geçen yıl 515 bine çıktığını ve bu yıl da 600 bin turistin beklendiği belirtiliyor. Turizm Bakanı Erkan Mumcu'yla yapılan ropörtajın da yer aldığı yazıda, Mumcu "Biz Disney değiliz. Türkiye'yi insanlarını tanıyarak keşfedebilirsiniz" diyerek, Türkiye'de suni birşey yapmak zorunda olmadıklarını, birbirinden ilginç yaşam tarzlarıyla Türkiye'nin yeteri kadar çekici bir ülke olduğunu söylüyor.
Mumcu konu mankeni oldu
Dergi, Turizm Bakanı Erkan Mumcu ve New York Türk Turizm Ofisi Direktörü Selami Karaibrahimgil'in birlikte çekilmiş fotoğrafını kapağına koydu. James Ruggia imzasını taşıyan ve 4 sayfa ayrılan haberde, Türkiye'nin önümüzdeki 20 yıl içinde seyahat ve turizmde Avrupa'nın 4 önemli ülkesinden biri haline geleceği vurgulandı.
ŞELALE KADAK
|