kapat

06.03.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Finansinvest
Tokyo'yu da Sarar
Dünya markası olmak için kolları sıvayan erkek giyimin ünlü ismi Sarar, Dubai ve Bükreş'ten sonra Tokyo'da da mağaza açmaya hazırlanıyor

Kriz eliyor. İstanbul'da, İzmir'de, Antep'de fabrikalar kriz yüzünden zora giriyor, işsizler artıyor. Verimsiz çalışanlar, hesapsız kitapsız yatırım yapmış olanlar birbir kapanıyor. Sağlam olanlar, verimli yatırım yapmış olanlar ise ayakta kalıyor. Onlardan biri de Eskişehir'de kurulu Sarar. Grubun patronu Cemalettin Sarar, hesaplı büyüme ve doğru zamanda, doğru yere yatırım yapması sayesinde Japonya'da açacağı yeni mağazasıyla krize inat büyüyor.

Sırada New York var
"İki kardeşimle ellerimizde James Bond çantalar ülke ülke dolaşıp yeni ihracat pazarları bulduk. En önemlisi de yüzde 5 kârla iş yapmaya başladık" diyen Sarar, şimdi dünya markası olmak için kolları sıvadı. Önce Hugo Boss, Davidoff, Jill Sander gibi büyük markaların kimliklerini hazırlayan Peter Schmidt'le çalışmaya başlayan Sarar, dünyaca ünlü desinatör Michael Zimmer'i de ürün müdürü olarak kadrosuna kattı.

Halen yurtiçinde 30, yurtdışında ise Bükreş, Dubai ve Kıbrıs'ta olmak üzere 3 mağazası bulunan Sarar, asıl atağını ise Japonya'nın başkenti Tokyo'da açacağı mağaza ile yapacak. Ardından sıra New York ve Düsseldorf'a gelecek. Artık fason üretimi bıraktıklarını ve tümüyle kendi markalarıyla ihracat yaptıklarını belirten Sarar, şöyle konuşuyor:

"Bir yıldır Japonya pazarındayız. 5 milyon dolarlık ihracat yaptık. Toptan satış yapıyorduk. Baktık ki pazar çok iyi, şimdi kendi şirketimizi kuruyoruz. Önümüzdeki günlerde Tokyo'da bir de mağaza açacağız. Bu arada 18 milyon dolarla en büyük ihracat kapımız Amerika'da da mağazamız olsun istiyoruz. İsrail'de de işler iyi."

GÜNDE 10 BİN GÖMLEK
Kriz döneminde 4 milyon dolarlık yeni yatırım yaptıklarını da vurgulayan Sarar, böylece her gün 5 bin adet olan gömlek üretimini iki katına çıkartacaklarını söyledi. Sarar, yılda 35 milyon dolar olan ihracat rakamını ikiye, hatta üçe katlamayı hedeflediklerini de vurguladı.


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır