kapat

01.11.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
banner
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

YeniBinyil
Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
Gurbetçi Türkler'in büyük başarısı
Almanya'daki gurbetçi Türkler'e ucuza Türkiye ile telefon görüşmesi imkanı sağlayan Gökhan Matthew İnan, Wall Street Journal'da haber oldu. Gazete, Cartel'in solisti Sinan Ozan'ın internet macerasına da yer verdi

Genç Türk girişimcilerin yurtdışındaki başarılarına bir yenisi Almanya'da eklendi. Bir hat kiralayarak kurduğu "Alo Vatan" servisi sayesinde Almanya'daki Türkler'i Türkiye ile ucuz fiyata görüştüren Gökhan Matthew İnan, dünyaca ünlü ekonomi gazetesi The Wall Street Journal'da yarım sayfalık bir haberin konusu oldu. 1998 yılında Alman telekomünikasyon pazarının liberalleşmesinin ardından faaliyete geçen Alo Vatan, Almanya'da yaşayan 2.4 milyon Türk'e yönelik hizmet vermek için kolları sıvadı. Geliştirdiği sistemle hattın kullanım maliyetini azaltan Alo Vatan, sadece Türkiye ile görüşülmesini sağlayan tek taraflı bir iletişim köprüsü kurdu. İnan, bu sistemle yılda 430 milyon doları bulan gurbetçi görüşmelerinde çığır açtkı. İnan, başarısı sayesinde geçen yıl hisselerinin yüzde 60'ını Turkcell'e sattı.

Bir dakika 0.39 Mark
Konuşma maliyetlerini giderek düşüren firma, 1.28 mark olan bir dakika konuşma ücretini, 0.39 marka kadar indirdi. Alman Deutsche Telekom'un Türkiye ücretlendirmesi ise 0.48 mark. Bayram ve özel günlerde uyguladığı özel tarifelerle fiyatları daha da aşağı çeken Alo Vatan'a olan ilgi, aradaki bu fark nedeniyle hızla artıyor.

Sistem ise son derece basit işliyor. Vatandaşlar önce Alo Vatan'ın numarasını çevirip, Alman telekomünikasyon servisine bu hat üzerinden bağlanıyor. Böylece zaman ya da hat meşguliyeti olmadan Türkiye'ye "Alo" demek mümkün oluyor. İnan, sadece Türkiye ile görüşme konusunda uzmanlaşmanın kendilerine başarıyı getirdiğini belirtiyor.

Alo Vatan'ın başarı sırrı
* Şirket yöneticileri en büyük avantajlarının sadece tek bir müşteri grubuna yönelik hareket etmelerinin olduğunu ifade ediyor.

* Bu bakımdan Alo Vatan, Almanya'da etnik bir gruba hizmet veren tek telekomünikasyon şirketi konumunda.

*Alo Vatan "Çünkü siz bizim için kıymetlisiniz" sloganıyla hareket ediyor.

* Şirket ayrıca 24 saat Türkçe hizmet veren danışma hattını kurdu.

* Bu servisle: Almanya ve Türkiye'deki tüm illerin hava durumu, Alman havaalanlarındaki uçakların kalkış ve iniş saatlerini, Türkiye'deki resmi kurumlar gibi önemli adres ve telefon numaraları veriliyor.

Türkiye ile konuşma ücretlerini düşürüyor
1 Ocak 1998 1.28 mark

1 Ocak 1999 1.08 mark

1 Haziran 1999 0.84 mark

1 Şubat 2000 0.39 mark

'Cartel' internetçi oldu
Rap tarzı şarkılarıyla Türkiye'de "trend" yaratan Cartel'in eski solisti Sinan Ozan, internetten yılda 1 milyon mark kazanıyor

The Wall Street Journal'da yer alan Türk girişimcilerle ilgili haberde, tanıdık bir sima daha karşımıza çıkıyor: Bir dönem kurduğu "Cartel" adlı grupla Türkiye'de gündemin ilk sırasına oturan Sinan Ozan. Müzikteki başarılı günlerin ardından grubun dağılmasıyla iş hayatına atılan Ozan, Almanya'da bir dergi çıkardı.

Derginin ardından bilişim teknolojilerine yönelen Sinan Ozan, Danimarka'nın Tele Denmark şirketiyle ortaklık kurarak Almanya'daki Türkler'e yönelik bir internet şirketi yarattı. Sinan, kendisinin de mensubu olduğu, Almanya'da doğan bu neslin, Türk kültürünün doğrudan bir parçası olmadığını, ancak tamamen Alman kültürünün etkisinde de kalmadıklarını söyledi. Ozan'ın kurduğu sitede, Almanya'da doğmuş olan Türkler'in sorun ve sıkıntılarının yanısıra yaşamlarını kolaylaştırıcı bazı bilgiler yer alıyor.

Bu kitlenin tamamen öz bir yapısı bulunduğunu belirten Sinan Ozan, bu insanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine en iyi çözümleri sunmak için yola çıktıklarını ifade etti. Bu yolla geçen yıl 1 milyon markın üzerinde reklam geliri elde eden Ozan, 1996 yılında kurduğu "Lab One" adlı dergisiyle de oldukça başarılı günler geçiriyor. Yayının bu yıl 1.2 milyon mark ciro yapması bekleniyor.

Başarısının altında girişimci ve agresif ruhunun bulunduğunu belirten Ozan, "Almanya'daki Türkler futbolculuktan, kebapçılıktan politikacılığa geniş bir yelpaze içerisinde hareket ediyor. Burada zorluklarla karşılaşıyor, pahalılıktan yakınıyorlar. Onlara hem daha ucuza nereden alışveriş yapabileceklerini hem de eğlence ve kültür aktivitelerini anlatıyoruz" diyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır