Tüketici konuları ile ilgili geçenlerde yazdığım yazıya ilgi gösteren Sanayi Bakanımız A. Kenan Tanrıkulu, bu konuda çeşitli bilgiler içeren cevabında, bütün şehirlerimizde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na bağlı tüketici şikayetleri ile ilgilenen bürolar bulunduğunu belirterek, telefon numaralarını da yollamış. Ben vatandaşa kolaylık olsun diye hepsini yayınlamak istiyorum. Zira Sanayi Bakanlığına bağlı Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvuru sayısının artmakta olması Türkiye'nin gidişatını da belli bir miktarda gösteriyor.
Bir rakkam verecek olursak, 1995 yılında 2569 kişi şikayetçi olduğu halde bu şikayetçilerin sayısı 1999 yılı sonunda 168 bin 782'ye çıkmış. Bu konunun önemi böylece anlaşılıyor. Ben Sanayi Bakanımıza verdiği bilgiler için teşekkür ettikten sonra, okuyucularıma da şikayetlerini bildirecek mercileri yayınlıyorum. Bu yazıyı kesip, bir kenarınızda bulundurmanız sizin menfaatinize...
* Ayıplı Mal ve Hizmet Şikayetler: 0312- 286 03 65/2346
* Taksitli, Kampanyalı ve Kapıdan Satışlara İlişkin Şikayetler: 0312-286 03 65/2342
* Promosyon Şikayetleri: 0312-286 03 65/2316
* Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin Şikayetler: 0312-286 03 65/2324
* 175 Alo Tüketici Hattı
* 0800 314 80 14 Ücretsiz Bilgi Hattı
* İnternet Adresi: http://www.sanayi.gov.tr