Bir süre önce kapsamlı bir bakımdan geçirilen GAP uçağının motorlarının değiştirildiğini ve iç dekorasyonunda yenilikler yapıldığını anlatan Akın, uçakların her iniş kalkışta bakıma alındığını belirtti.
Uçaklara 3 tip bakım yapılıyor:
A tipi bakım: Uçak her iniş kalkış yaptığında yağ sistemi, hidrolik sistemi ve elektronik aksamı kontroldan geçirilir
B tipi bakım: Uçağın üzerindeki çeşitli parçalar ömürlerine göre değişir.
C tipi bakım: Motorları sökülür bütün aksamı elden geçirilir yeniden monte edilir.
Nefes alma güçlüğü çekecekti
GAP uçağının kabin basıncında meydana gelen arızanın düşme tehlikesi yaratmadığı belirtildi. THY Halkla İlişkiler Müdürü Faik Akın, arızalı uçakla gitmenin yaratacağı sıkıntıları şöyle anlattı:
"Basınçtan dolayı yüksek irtifada uçamaz, yol uzun olduğu için yakıt kaybeder o zaman sürekli yakıt alması gerekir. Yüksek irtifada olduğunda oksijen maskeleri dökülür. Yolcular bu maskelerle nefes alabilir. Uçak 10 bin feete iner, o irtifada nefes sıkıntısı yoktur. Yüksek irtifada sersemlik ve oksijen azlığı rahatsızlık verir."