|
123 milyar bıraktı
312 metrelik dev yük gemisi İstanbul Boğazı'ndan da geçti. 200 bin ton demir taşıyan Enterprise adlı geminin sadece gidiş için Türkiye'ye ödediği toplam ücret 123 milyarı buldu
Bahama bandıralı, 312 metre uzunluğundaki "SG Enterprise" gemisi, İstanbul Boğazı'ndan da geçerek Karadeniz'e açııldı. Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ) ile Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü'nün aldığı güvenlik önlemleriyle, 1 saat 40 dakikada İstanbul Boğazı'ndan geçen Enterprise aynı yoldan geri dönecek. Geminin sadece gidiş için ödediği ücret ise 123 milyar. İstanbul Boğazı'ndan geçiş için TDİ'ye 5 romörkör ve 1 kılavuz kaptan ücreti olarak 111 milyar ödedi. Geminin dönüşte yine bu miktarda ödeme yapacağı kaydedildi. Enterprise'ın Sağlık Sıhhıye'ye verdiği 3 milyarın, 6 ay içinde geri döndüğü takdirde yeterli olacağı, aksi takdirde ikinci kez alınacağı vurgulandı. Geminin, fener ücreti olarak 9 milyar verdiği, bu miktarın da dönüşte tekrar alınacağı ifade edildi.
KÖPRÜYE ZARAR VERMEYECEK
Geçiş sırasında Sedat Tenker adlı kaptan da Enterprise gemisinde kılavuz kaptan olarak bulunurken İstanbul Boğazı deniz trafiğine tamamen kapatıldı. Geminin geçiş için "1 milyar dolar" teminat gösterdiği belirtildi. Enterprise, Boğaz'dan geçen bu büyüklükteki ilk gemiydi. Avustralya'dan Romanya'nın Köstence Limanı'na demir taşıyan gemi, geçişi sırasında Greenpeace üyelerinin protestosuna uğradı. Yaklaşık 300 bin beygir gücündeki SG Enterprise'ın 200 bin tonluk yükünün ağırlığıyla köprü ile arasındaki mesafe 19 metreydi. Ancak Romanya'da yükünü boşaltıp döndüğünde, köprüyle aradaki mesafesi 4 metreye düşecek. Bu da köprüde bir basınç yaratacak. Ancak uzmanlar, saatte 9-10 mil gibi düşük bir hızla ilerleyen geminin köprüye herhangi bir basınç yapmayacağını vurguladı. Ayrıca Boğaz'daki yalı sahiplerinin de içlerini rahat tutması önerildi.
SAFA KÖKTENER - ALİ ÖZLÜER
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|