Asya ve Rusya krizinden olumsuz etkilenen Türk denizcilik sektörü krizin yaralarını sarıyor. Kriz döneminde dünyada navlun fiyatlarının düşmesinden etkilenen Türk deniz ticaret filosunda birçok şirket iflas etti. Ancak bu yıl başından itibaren yükselen navlun fiyatları, denizcilerin yüzünü güldürdü. Deniz Ticaret Odası Başkanı Cengiz Kaptanoğlu, "Bizim sektör krizi çabuk aştı ve artık çok iyi yoldayız. Dünyada navlun fiyatlarının yükselmesi ile kriz bitti" dedi. Yeniden büyüme döneminin başladığını belirten Kaptanoğlu, deniz ticaret filosunun yüzde 50 büyüyeceğini söyledi.
Krizin atlatılmasında denizciler tarafından "anayasa" olarak kabul edilen liberasyon kararı ile deniz ticaret filosunun maliyetini indirecek uluslarası gemi sicili uygulamasının başlamasının da etkili olduğunu belirten Kaptanoğlu, "Dünyadaki ve Türkiye'deki olumlu gelişmeler sektörün büyümesine ivme katacak" dedi.
Hem dünya hem de Türkiye'nin ticaret hacminde büyüme olduğuna dikkat çeken Kaptanoğlu, "Dolayısiyle bu bizim filomuza da yansıyor. Biz 2000 yıllarda 15 milyon DW ton deniz ticaret filosunu hedef tutmuştuk. Ama maalesef 10 milyon DW tonda kaldık. Ama dünya ticaret hacminin büyümesi tekrar bizim deniz ticaret filomuzu geliştirecek. Denizcilik sektöründe yaşadığımız büyük sıkıntı bitecek" dedi.
Zihni Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Asaf Güneri de navlunlar nedeniyle zor günler yaşadıklarını ancak mücadeleden vazgeçmedikleri için bugün sorunların üstesinden geldiklerini söyledi. Dünyadaki diğer filolaların dampinginin bittiğini belirten Güneri, "İyi yolda gidiyoruz. Uzakdoğu ve ABD'deki gelişmelerle bizim gibi büyük gemisi olan şirketlerin işleri açıldı" dedi.
Olay TAN