|
SABAH'ta reklamın kalitesine inanamayacaksınız
Yılın ilk 6 ayında reklam hacmini yüzde 43 artıran SABAH, 2 Temmuz'da geçtiği Proweb baskı sistemiyle reklamverenlere TV'lerdeki kadar net ve canlı sayfalar sunuyor
Proweb sistemiyle Türk basın tarihinde 3'üncü teknolojik devrimi gerçekleştiren SABAH, reklamda da tartışılmaz birinciliğini sürdürüyor. SABAH, Proweb sisteminin henüz devrede olmadığı yılın ilk 6 aylık döneminde reklam hacmini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında artırdı. Haziran ayındaki artış ise geçen yılın aynı ayına göre tam yüzde 75. Medi Grup Genel Müdürü Ayşe Sarıoğlu Erman, 2 Temmuz'dan itibaren devreye giren ve pırıl pırıl gazete baskısı sağlayan Proweb sistemi ile bu sistemin reklamverenlere sağladığı yenilikleri anlattı:
Lt Proweb nedir?
Proweb sistemi, basın tarihinde 3'üncü teknolojik devrim. Toplam kaliteyi ifade eden en yeni baskı prosesi.
Lt Niye 3'üncü teknolojik devrim?
Birincisi sektörde daha eski olanların bizzat yaşadığı -ben yetişemedim- 1960'ın ikinci yarısına kadar süren tipo devri. Bu dönemin temsilcisi Linotype dizgi makineleri ve kurşun harflermiş. Matris denen karton sayfa kalıpları ile gazeteler bölgesel baskıları yaparlarmış. İkinci dönem Yeni Asır gazetesiyle başlayan web ofset devri. Bu dönemin temsilcileri elektronik dizgi makineleri ve metal kalıplar. Sabah'ın yayın hayatına başlamasıyla birlikte pikaj ve montaj devrinin bittiğini görüyoruz. Yeni sistem renkli resimlerin elektronik olarak rötuşlandırılıp, boyutlandırıldığı; safyaların tüm yazı ve resimleriyle bilgisayarda tasarlandığı bir teknoloji. Bu dönemin temsilcisi de bilgisayarlar.
Lt Proweb'in getirdiği yenilikler nedir?
Birincisi hız sağlayacak. İkincisi toplam kalite sağlayacak. Üçüncüsü hacim sağlayacak. Hız, habercilik açısından daha çok sayıda ve güncel haber demek. Reklamcılık açısından da, onayladığınız reklam materyalinin aynı anda SABAH'ta baskıya hazır halde sayfada yerini alması demek. Artık film yok, kurye yok.
Proweb, toplam kalite açısından ise orijinaline en yakın baskı imkanı, daha parlak renkler, el boyamayan gazete devrini açıyor. Dolayısıyla artık Sabah'ın haber sayfalarında yer alan her fotoğraf orijinaliyle tıpatıp olacak. Canlı gibi...
Reklamcılar da özenerek yaptıkları filmlerdeki baskı kayıplarını düşünmeyecekler. "Bu otomobil gazete baskısında istediğim nar çiçeği kırmızı renkte çıkar mı" diye endişe etmeyecekler. Artan zamanlarında daha hayırlı şeylerle uğraşacaklar. Nar çiçeği kırmızısı diyorum, çünkü artık kreatifler ana renkler dışında öyle ara renkler seçiyorlar ki, tuttur tutturabilirsen. Bu bir trend. Zamanlama olarak, benim de çok beğendiğim Türkiye'de de başlayan bu trende teknik olarak yetiştiğimiz için mutluyum. Yoksa reklamcılarla epey sorun yaşayacaktık.
LLt Bugün itibarıyla elde edilen rakamlar ve gelişim, Sabah'ın 2000 yılını rakiplerine göre açıkara ve birinci gazete olarak kapatacağı görüşünüzü doğruluyor herhalde?
Tabii. Büyüme aydan aya katlayarak devam ediyor.
Lt Printcity'de bugün vereceğiniz davetin zamanlama olarak gelişmelerle bir ilgisi var mı?
Evet. Bu çok önceden planladığımız bir davetti. Türk basın tarihinde SABAH ile açılan bu yeni sayfada, sektördeki iş ortaklarımızla birlikte olmak istedik. Sektörü ilgilendiren bu gelişme, ancak sektörden dostlarımızla paylaşıldığında anlamlı. Çünkü bu gelişmeler ve yatırımlar en çok onların işini kolaylaştıracak. Her şey SABAH Gazetesi'ne verdikleri ilanların para olarak onlara geri dönüşünü sağlamak ve daha iyi hizmet verebilmek için. Artık SABAH okumak bir ayrıcalık ve ayrı bir zevk olacak.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|