|
Şimdi de yerli oto kuyruğu
Otomotiv sektöründeki talep patlaması, yerli üreticiye de yaradı. Oyak Renault ve Tofaş, ilgi gören modelleri için iki ay sonrasına gün veriyor
Otomotİv sektöründeki büyük canlılık, yerli üreticilere de yaradı. Otomotiv sektörünün yerli devleri arasında üretim, istihdam ve pazar payı açısından önemli bir yeri bulunun Oyak Renault ve Tofaş, kriz döneminin izlerini silmeye başlarken, Tofaş'ın "Marea ve Brava" modellerinde "talep patlaması" nedeniyle yaklaşık iki ay süre veriliyor.
DEV PAZAR PAYI
Renault Mais yetkililerinden edinilen bilgiye göre, Ocak-Mayıs dönemi baz alındığında otomotivin toplam pazar payı, yüzde 68.7 olarak gerçekleşirken, yılın aynı dönemine göre Oyak Renault'nun pazar payı yüzde 80.4'lük artış gösterdi. Renault'un tüm modellerinde, müşterilere en az 2 haftalık bekleme süresi verildiğine dikkati çeken yetkililer, Renault'un hafif ticari araç sınıfında ürettiği ithal modeli Kango Diesel'de bekleme süresinin 1.5 ayı bulduğunu kaydettiler.
Renault Mais'in yılın ilk 5 ayında 37 bin 311 adet otomobil sattığı, sadece Mayıs ayında satılan rakamın ise 11 bin 488 olarak gerçekleştiği bildirildi. Türkiye'deki toplam pazar payının 500 bin otomobil olarak kabul edildiği dikkate alınacak olursa, 2000 yılı verilerine göre, Oyak Renault bu pazarın yüzde 24.4'ünü, Tofaş yüzde 18.6'sını elinde bulunduruyor.
TALEP PATLAMASI
Tofaş Bursa Oto yetkilileri de, sıra beklemenin tüm modeller için geçerli olduğunu ancak, performansı ve dizaynı ile müşterilerin en fazla talep ettikleri Brava ile Marea modelinde, bekleme süresinin 2 ayı bulduğunu bildirdiler. Bursa Oto vasıtasıyla sadece Mayıs ayında satılan otomobil sayısının ise 370 olduğu kaydedildi.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|