2000, reklamda SABAH'ın yılı olacak
Medi Grup Genel Müdürü Ayşe Sarıoğlu Erman reklamda büyük bir sıçrama yapan SABAH'ın tek rakibinin yine SABAH olduğunu söyledi
Türkiye, 25 yıldır en önemli sorunu olan enflasyondan yavaş yavaş kurtuluyor. Enflasyondaki düşüş yavaş ama sürekli büyümeyi de beraberinde getiriyor. İşte bu ortamda bir ürünün pazar bulabilmesi için en önemli araç reklam.
SABAH, yılın ilk 5 ayında reklam alanında yaptığı atakla, müthiş bir rekabet içinde Türk özel sektörünün tercih ettiği gazete oldu. SABAH'ın reklam pazarlama kuruluşu Medi Grup'un Genel Müdürü Ayşe Sarıoğlu Erman, SABAH'ın neden en çok tercih edilen gazete olduğunu ve yakın gelecekteki projelerini anlattı:
Basın sektöründe reklam pastasının paylaşımında bir rekabet yaşanıyor gibi. Rekabet var mı? Bu rekabete ilişkin neler söyleyeceksiniz?
Basın sektöründe rekabeti ölçerken ve performansı ispat ederken Bileşim International verilerinden yararlanıyoruz. Çünkü bu veriler tarafsızdır, üye olan herkesin kullanımına açıktır ve tüm basın kuruluşlarının içinde olduğu tek ortak araştırmadır. Bu veriler dışında söylenenler kabul edilemez ve ispat edilemez. Ayrıca bu verilerin kullanımında hangi dönemin kapsandığı ve hangi verilerin içinde ya da dışında kaldığı önemlidir.
2. YARIYIL DAHA İYİ OLACAK
Bileşim International verilerine göre ve grupların kendi işleri için yaptıkları reklam harcamalarını düştüğümüzde, basın sektörü Ocak-Mayıs 2000 döneminde sütun-santim bazında yüzde 17 büyürken, SABAH aynı dönemde yüzde 25 büyümüştür... Mayıs ayında ise yine basın sektörü yüzde 21 büyürken, SABAH'ın büyüme oranı yüzde 45 olmuştur.
2000 yılı Haziran ayı reklam performansının, 2000 yılı Mayıs ayının önünde gitmesi SABAH için yılın ikinci yarısının ilk yarısından da iyi olacağını göstermektedir. Bu demektir ki SABAH 2000 yılında en çok tercih edilen gazete olmuştur. SABAH'ın rekabeti kendiyledir. Rekabet sağlam temel ve argümanlara oturtulduğunda ve çarptırılmadan sağlıklı işletildiğinde sektöre fayda getirir. SABAH'ın performans artışı, somut ve net verilerle ifade edilebilir bir performanstır ve bu 2000 yılının performansıdır. Bizim için önemli olan yarındır.
Yarın neler olacak?
Genç ve dinamik markalar geçmişleri ile değil, gelecekleri ile övünürler. Geçmişi ile övünmek eski markaların işidir. SABAH basında kaliteyi artırmak için geçmişte yaptığı yatırımların karşılığını almaktadır. Bu iş uzun soluklu bir iştir. Erken yola koyulan kazanır.
SABAH fikir lideri marka
SABAH'ın kent merkezine taşınmasından sonra basın sektörünün yeni merkezinin kent merkezi olacağından sözedebilir miyiz?
SABAH, fikir lideri bir marka. Fikir liderliği pazar liderliğinden daha önemli. Fikir liderliği birleşik 4 kategorinin ayrılması ile oluşur. Birincisi temsilci. Kendin için ne diyorsun? İkincisi araç. Ne zaman diyorsun? Üçüncüsü deneyim. Konuşmanın ötesinde ne yapıyorsun? Dördüncüsü halkla iletişim.
Kent merkezine taşındıktan sonra Medi Grup'un çalışmasında değişiklik olacak mı?
Gündelik iş akışımızdaki rutin işleri daha kısa sürede halledebileceğimizden, en önemli işimiz olan sektörün gelişimi için daha fazla faaliyette bulunabileceğiz. Daha çok kişiyle görüşüp, daha çok proje üreteceğiz. Sosyalleşmek grubun motivasyonunu ve yaratıcılığını artıracak. Yaratıcılık işteki başarıyı getiren temel bileşendir. Marka bağımlılığı akıllıca tasarlanmış bir bağımlılık planından değil, ürünün mükemmelliğinden gelir. Modern müşteri davranışlarını karakterize eden faktörler alışkanlıklar ve durgunluk değil, içerik ve yeniliklerdir.
Peki gazetenin yazı işlerinin Nişantaşı'nda olmasına karşılık Samandıra'da basılması problem yaratabilir mi?
Bunu planladığımız için hayır. Dünyada hızla gelişen iletişim teknolojisini Türkiye'de en iyi kullanan basın kuruluşu SABAH'tır.
Kent merkezi avantajı
Bildiğimiz kadarıyla kent merkezine taşınmak üzeresiniz? Kent merkezinde olmak SABAH'a ne getirecek?
SABAH, basını Türkiye'de bir endüstri haline getiren ilk gazetedir. Üretimin de içinde gerçekleştiği ilk basın kompleksi SABAH'a aittir. Basın sektörü Babiali'den SABAH ile çıkmıştır. Avrupa'da Amerika'da büyük basın kuruluşları kent merkezindedir. Bir gazetenin kent merkezinde yeralması gerek habere ulaşım kolaylığı açısından, gerek halkın içinde yeralmasının verdiği herşeyden haberdar olma avantajı ile bir farklılık ve ayrıcalıktır. SABAH'ın bu farklılık ve ayrıcalığı ürüne de yansıyacaktır. SABAH dikkat çekebilen ve okuyucuyu okuyucunun kendini anlayabildiği gibi anlayabilen ve ifade edebilen dinamik çok renkli ve çok sesli bir gazetedir. Kent merkezinde bulunmak bu özellikleri daha da güçlendirecektir.
Kent merkezinde olmak reklam bölümüne ne tip avantajlar getirecek?
Reklamda kent merkezinde olmak, hız ve iletişim demektir. Bizim işimiz iletişim. Medyada hız başarı demek. Ayrıca iş ortaklarımızın çok büyük çoğunluğu kent merkezinde.
|