|
|
Fransız şirketler görücüye çıktı
150 Fransız şirketinin katılımıyla açılan Fransa 2000 Fuarı, Türkiye ile Fransa arasındaki ticari ilişkilere yeni bir soluk kazandıracak
Fransızların düzenlediği en büyük ülke fuarı olan ve Fransa'nın Türkiye ile ilişkilere verdiği önemin bir kanıtı olarak gösterilen 'Fransa 2000 Teknoloji ve Endüstri Fuarı' Fransa Dış Ticaret Bakanı François Huward'ın da katıldığı törenle İstanbul'da açıldı. 20'si temsilen olmak üzere toplam 170 şirketin katıldığı fuarda dikkati çeken unsur, 1996 yılında yapılan Fransa 96 Fuarı'nın iki katı katılımcıya sahip olmasıydı. Türkiye'de faaliyet gösteren Lafarge, Carrefour, Renault, Peugeot, Danone gibi firmaların da yeraldığı fuarda, KOBİ'lerin fazlalığı da dikkat çekti. Fuara katılan şirketlerin 100 adedinin KOBİ olması Fransızlar'ın bu konuya verdikleri önemi de gözler önüne seriyor. Yetkililer Fransa 96 Fuarı'nın ilgi çekmesinin, Fransa 2000'nin organize edilmesine vesile olduğunu belirtiyor.
BAŞARI DİLEĞİ
Türkiye'de 1999 yılında yaşanan krize rağmen Fransa ile Türkiye arasındaki dış ticaret hacmi yüzde 8.3 oranında bir artış göstererek, 4.7 milyar dolara ulaştı. Bu gelişme Fransa'nın Türkiye pazarına verdiği önemi gösterirken, Türkiye'deki Fransız şirketlerin sayısı da bunan paralel olarak 15'den 220'ye yükseldi.
Fuarın açışılında konuşan Fransa Dış Ticaret Bakanı François Huward, 1999 yılı sonunun, Türkiye ile Fransa'nın gelecekteki siyasi ve ticari ilişkileri açısından çok önemli bir aşamayı oluşturduğunu dile getirerek, şunları söyledi: "Herşeyden önce Avrupa Konseyi, Türkiye'nin AB adaylığını Helsinki'de resmen kabul etmiştir. Ayrıca, önümüzdeki Temmuz ayında başlayacak olan Fransa Başkanlığı, başka bir aşamadan geçmek için bir fırsat teşkil edecektir."
GÜVENİMİZ TAM
Huward, Fransa'nın Türkiye'de 1.2 milyar euro ile yatırım stokunda 4'üncü sırada bulunmasına rağmen, yatırım izinleri dikkate alındığında bir numaralı yabancı yatırımcı olduğunu kaydetti. Fuara katılan Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü, Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı ve Renault Mais Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Manuel Gomez, Türkiye'nin büyük bir otomotiv üreticisi ülke haline geldiğini belirterek, Türkiye'ye orta ve uzun vadede sarsılmaz güvenleri olduğunu vurguladı.
Gomez, "Türkiye'nin çok önemli bir pazar olma potansiyeli de var. Türkiye'deki faaliyetlerimizi sürdürme ve geliştirme yönündeki hedefimizi daha da büyüterek sürdürüyoruz" dedi. Gomez, Türkiye pazarının geniş büyüme potansiyeli bulunduğuna işaret etti. Gomez, bu yıl Türkiye'de pazarın 450-470 bin civarında olmasını beklediklerini de belirterek, yılın ilk 5 ayında alınan sonuçları büyük memnunlukla karşıladıklarını söyledi.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|