Avrupa'da buzdolabı, fırın ve çamaşır makineleri için yeni bir dönem başlıyor. Artık "beyaz eşya" lafından sıkılan üreticiler, daha kişilikli, evin bir bireyi gibi görülecek sevimli ürünlere yöneliyorlar. Hatta Electrolux gibi üreticiler daha da ileriye giderek kişiye özel tasarımlar yapıyor.
Electrolux'un en ünlü tasarımcılarından Roberto Pezzetta, şirketin İtalya'daki fabrikası Porcia'da beyaz eşyada yeni trendler hakkında bilgi verdi. Artık mutfaktaki buzdolabı, fırın ve bulaşık makinesinin daha kişilikli hale geldiklerini belirten Pezzetta, "Artık gizlenmek yok" diyor.
Buzdolaplarını mobilya içine gömme döneminin kapandığını ifade eden Pezzetta, şunları söylüyor: "Bunun ötesinde nereye gidebiliriz. Alışılmışın dışında, olağandışı ürünler geliştirmek görüşündeyiz. Adım adım yapılacak değişikliklerle maliyetleri de aşağıya çekmeye çalışıyoruz."
Electrolux'ün 55 yaşındaki Başkanı Michael Treschow'un en önemli özelliklerinden birisi ürünlerde beyaz rengi fazla sevmemesi. Treschow'un şu sözleri, renkli ve kişilikli ürünler üretmek konusunda ne düşündüğünü yeterince iyi açıklıyor: "Ürünlerde için biraz daha tutkuya ihtiyacımız var. Sarı, kırmızı, mavi buzdolabı ya da çamaşır makinesi daha güçlü etki bırakacaktır. Dizayn ve renk markaya bağımlılığı da artıracaktır."