Mısır'da Coca Cola tartışması yaşanıyor. Coca Cola logosu aynadan ya da ters çevrilerek okunduğunda Arapça "Muhammed'e hayır", "Mekke'ye" hayır yazdığı söylentileri bütün ülkeye yayıldı. Çıkan söylentiler şirketin satışlarının büyük ölçüde düşmesine yol açtı. Müftü'den alınan "söylentiler asılsızdır" fetvasına rağmen Coca Cola'nın Mısır'daki geleceği tehlikeye düştü. Bir karalama kampanyasının kurbanı olduğunu savunan şirket kendini temize çıkarmaya çalışıyor.
İddialar ilk olarak internette yayınlanmaya başlandı. Sitede, Coca Cola logosunun ters çevrilerek okunduğunda İslam'a ve Peygamber'e yönelik hakaret dolu sözler içerdiği iddia edildi. Bir süre sonra okullarda ve camilerde broşürler dağıtılmaya başlandı. Ve Coca Cola'nın satışlarında yüzde 15 düşüş görüldü.
Bu söylentilerin giderek büyümesi üzerine Coca Cola Mısır'ın en önemli din uzmanlarından Müftü Şeyh Nasır Ferit Wassel'e başvurdu. Logo, üniversitelerdeki araştırmacılara ve dilbilimcilere de incelettirildi. Hiçbiri logoda İslam'a hakaret içeren bir şey bulamadı. Coca Cola, Müftü'nün fetvasını çoğaltarak dağıtımcılar aracılığıyla ülkenin dört bir yanına ulaştırdı. Müftü yayınladığı fetvada "Logo 114 yıl önce Amerika'da, yabancı dilde hazırlandı. Şimdiye kadar da itiraz eden olmadı" dedi.