|
İşte cinayet işleten motor
'Hilton Cinayeti'nde yaralanan Nihat Özbir konuştu. Cinayetin, suyla çalışan otomobil projesinden rahatsızlık duyan çevrelerce planlandığı ihtimali güçlendi
ANKARA Hilton Oteli'nde 11 Mart cuma günü yaşanan ve 1 kişinin ölümü 3 kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan silahlı çatışmanın, "suyla çalışan otomobil" projesi'nden rahatsızlık duyan rant çevreleri tarafından planlanmış olabileceği ihtimali güçlendi. Ali Tibuk'un yaşamını yitirdiği çatışmada, hedef adam Çetin Aydın'la birlikte yaralanan Nihat Özbir, bazı petrol şirketlerinin projeden duyduğu rahatsızlığı dile getirdi ve "saldırı taşeron işi olabilir" dedi.
TEHDİT EDİLİYORDU
Tedavi gördüğü Bayındır Tıp Merkezi'nden telefonla SABAH'ın sorularını yanıtlayan Özbir, Saldırıda asıl hedef olan Çetin Aydın'ın, kısa adı "SEC" olan projenin Türkiye distribütörlüğünü üstlendiğini, projenin rant hesapları yapan bazı petrol şirketlerini rahatsız ettiğini ileri sürdü. Özbir, şöyle konuştu: "Projenin ülke genelinde yaygınlaşması, akaryakıt tüketiminin ciddi oranlarda azalmasına neden olacak. Projenin Türkiye Temsilciliği'ni yapan RCD Firması'nın Yönetim Kurulu Başkanı olan Cahit Doğan Bey de, bu nedenle tehditler alıyordu. Cahit Bey, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne başvurarak koruma talep etmişti. Ankara Hilton Oteli'nde uğradığımız saldırının, 5 bin dolarlık borç talebi gibi komik bir nedene dayandığını sanmıyoruz. Lokman Çetin'in yönettiği bu saldırının taşeron işi olduğunu tahmin ediyoruz. Bu endişemizi polis ifadesinde de dile getirdik."
Ankara Emniyet Müdürü Kemal İskender'in, "Nihat Özbir, saldırıda yaşamını yitiren Tibuk'un korumasıydı" sözlerinden rahatsızlık duyduğunu da belirten Özbir, "Ben rahmetli Ali Tibuk'un veya Çetin Aydın Bey'in koruması değilim arkadaşlarıyım. " dedi.
Olay cihaz "SEC"
HAFTALIK ekonomi dergisi Para'nın son sayısında geniş yer verdiği "suyla çalışan otomobil" projesi, otomotiv sektöründe "süper şarjlı motor sistemi" anlamına gelen "SEC" adı ile tanınıyor.
İlk kez Almanlar tarafından 2. Dünya Savaşı'nda uçaklarda kullanılan "SEC" sistemi, sudaki hidrojeni ayrıştırarak yakıta dönüşmesini sağlayan bir kit aracılığı ile çalışıyor.
SEC sisteminin beynini 5 litre su alan küçük bir depo oluşturuyor. Sistemde şehir şebeke suyu da kullanılabiliyor. Her 100 kilometre mesafe için 1 litre suya ihtiyaç var. Su, ısıya ve yanmaya dayanıklı borular aracılığıyla, klor ve çeşitli minerallerden arındırılabilmesi için üç filtreden geçiyor. Bu minerallerden arındırılma işlemi sonunda, içerikte bulunan kimyasal bileşimlerin dozu 100 kilometreden fazla sürüş akışkanlığı sağlıyor.
Tamamen su kullanarak çalışan SEC, LPG kullanan araçlara da takılabiliyor. Cihazın kullanım alanı çok geniş. İş makineleri, büyük yatlar ve jeneratörler sadece birkaç örnek...
Akaryakıttan yüzde 30 ile 60 oranında tasarruf sağlayan ve hava kirliliğini yüzde yüze yakın oranda ortadan kaldıran cihaz, Türkiye'de, Antonio ve Marco adlı İtalyanların da ortak olduğu RCD firması tarafından üretilecek. Ersin BAL
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|