|
'Çarşaf rafta satılmıyor'
Ev tekstili pazarının büyümemesini, teşhir eksikliğine bağlayan Zorlu Grubu, şık mağaza zincirleriyle 'satın alma isteği' uyandıracak, sonra da franchising verecek
Ev tekstili sektöründe Taç markasıyla iddialı bir konuma gelen Zorlu Holding Tekstil Grubu, şimdi de ev tekstili mağazalar zinciri kuruyor. Bu sektördeki harcamaların Avrupa ortalamasının çok gerisinde olmasının en önemli nedeninin moda yaratılamaması ve dağıtım kanallarındaki sorun olduğunu söyleyen Tekstil Grup Başkanı Vedat Aydın, "Hanımlar, aradıkları ürünü nerede bulacaklarını bilmiyor. Rafta katlanmış bekleyen çarşaf da satın alma isteği uyandırmıyor" dedi. Aydın, Bağdat Caddesi ve Nişantaşı'nda Linens adında açtıkları iki mağaza ile "ev tekstili mağazacılığında moda" yaratacaklarını ve üçüncü mağazadan sonra öncelikle Sultanhamam'daki toptancılara franchising vereceklerini belirtti. Aydın, hedefin 2 yılda 100 mağazaya ulaşmak olduğunu söyledi.
STANDART GELECEK
Zorlu'nun Linens mağazaları ile ev tekstilindeki en önemli sorun olan teşhir ve ulaşılabilirlik ortadan kalkacak. Grup Başkanı Vedat Aydın, bu yolla talebi 1 misli artırmayı planladıklarını belirtti. Vedat Aydın, Linens mağazalarının özelliğini şöyle anlattı:
"Tüketici mağazaya girdiğinde ürünlerin rahatlıkla teşhir edildiği bir ortam bulacak. Mağazada herşeyin standardı var, perde modellerinin dikiş fiyatları bile barkodlu. Yani pazarlık falan olamayacak. Dikiş ve teslimat süresi de baştan belli olacak."
600 MİLYON M2
Dünyanın üçüncü, Avrupa'nın ise en büyük entegre üretim tesislerine sahip olan Zorlu Holding Tekstil Grubu, Türkiye, Fransa, ABD ve Güney Afrika'da kurulu 14 büyük tekstil fabrikasında üretilen ev tekstil ürünlerini 36 ülkeye ihraç ediyor. Grup, yılda 250 milyon metrekaresi perde olmak üzere 600 milyon metrekare tekstil üretimi gerçekleştiriyor. Sadece Korteks İplik, günde 600 ton, yılda 200 bin ton üretim yapıyor. Grup, dünyanın en büyük entegre jakar dantel ve vual perdelik kumaş kapasitesine ve üçüncü büyük entegre yatak ve masa örtüsü tesislerine sahip. Zorlu'nun ev tekstil markası Taç, yurtiçi perdelik kumaş pazarında yüzde 35'lik ve Türkiye'nin perdelik kumaş ihracatında yüzde 30'luk paya sahip.
Türkiye'de ayda 500-600 bin nevresim takımı satılıyor. Bu satışta Avrupa standardı 3 milyon. Aile başına çarşaf tüketimi de Avrupa'da yılda 6.5 iken Türkiye'de 1. Grup Başkanı Vedat Aydın, Almanya'da ev tekstil ürünlerinin "mutluluk vaadiyle" satıldığını belirterek, "Yaşam alanındaki değişikliklerin insanın ruh halini olumlu etkilediği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yani çiçekli bir çarşaf, yeni bir perde, bir masa örtüsü gibi. Alman kadını her mevsim moda renkte bir çarşaf alıyor. Ama bizde eskimeden almıyorlar" dedi. Aydın, mevsimsel ürünler ve giyimdeki moda renkleri ev tekstiline uyarlayarak tüketimi artırmanın yollarını aradıklarını belirtti.
Esen PİŞİRİCİ
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|