kapat

14.03.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Hayallerine koştular
Milyarlık saat ve mücevherlerin sergilendiği fuarın 'halka açık' tek günü, seyirlik ziyaretçilerin akınına uğradı

Son moda mücevher, takı ve saatlerin sergilendiği 15. Mücevher, Takı, Saat Malzemeleri Fuarı; halka açık tek günü olan 12 Mart tarihinde, görülmemiş bir kalabalık yaşadı. Ziyaretçi sayısı, 100 bine ulaştı. Dünyanın en büyük telekomünikasyon fuarı olan ve Almanya'nın Hannover şehrinde düzenlenen CEBİT'de de günlük ziyaretçi sayısı ancak 100 bindi. Buna karşılık Türkiye'nin en büyük bilgi ve iletişim teknolojileri fuarı olan, Avrupa'nın da sayılı fuarları arasına giren Bilişim'99'u ise 5 gün boyunca sadece 113 bin kişi gezdi.

SANKİ PİKNİK YERİ
CNR Dünya Fuarcılık Merkezi'nde 9-12 Mart tarihleri arasında düzenlenen 15. Mücevher, Takı, Saat Malzemeleri Fuarı'nın ilk üç günü sadece profesyonel ziyaretçilere açıktı. Yeni modeller ve özellikle ihracata yönelik siparişlerin alındığı üç günün sonunda halka da açılan fuarı, daha çok orta gelir düzeyindeki ziyaretçiler doldurdu. Halka açık günün pazara rastlaması da ziyaretçi trafiğini artırdı, CNR'ın koridorlarında yürümek imkansız hale geldi. 1 milyar lira değerindeki pırlanta yüzükler, 1 milyon dolarlık saatler, 600 milyon dolarlık gerdanlıklarla ışıldayan vitrinlerin önünde, bu takıları asla takamayacak İstanbullular izdiham oluşturdu.

Fuarı düzenleyen Rotaforte şirketi, yoğunluğun, katılımcı firmaların yabancılarla olan bağlantılarını engellemesi nedeniyle, gelecek yıldan itibaren halka açık olan tek günü de kaldırarak organizasyonu sadece ihtisas fuarcılığı haline getirme kararı aldı.

MİLENYUM MODELLERİ
Saat ve mücevher sektöründe 416 firma katıldığı fuarda katılımcıların yüzde 27'si yabancı şirketlerden oluştu. Fuarda, çağdaş çizgiler, uzaydan alınan esintiler ve beyaz taşlarla üretilmiş 'Milenyum' modelleri öne çıktı. En pahalı ürün, 1 milyon dolar değerindeki İsviçre malı Fred marka saatti. Işıltılı vitrinlerde iri zümrütlü ve pırlantalı ve fiyatı 600 bin dolara ulaşan gerdanlıklar da yer aldı. Fuarın gözdelerinden biri de 3.5 milyar lira değerindeki Chopard saatti.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır