|
Ismarlama modası
Ünlü markalar, reyonlarındaki ürünlerin dışındaki talepleri karşılamak, özel zevk ve bedenlere de hitap etmek için teker teker kişiye özel üretime başlıyor
Konfeksiyonun yaygınlaşmasıyla unutulan terzilik, yine konfeksiyon aracılığıyla geri dönüyor. Beden ölçüleri konfeksiyonun sınırlarını zorlayan müşteriler ile kendine özgü giyinmek isteyenlerin yarattığı talep, ısmarlama giyime yönelen firmaların sayısını artırdı.
Erwards, Vakko, Ermenegildo Zegna, Scabal, Mithat Giyim konfeksiyon yanında ısmarlama hizmetini de ağırlıklı olarak veren başlıca firmalar. Bill's de gömlekte kişiye özel dikim uygulamasını ilk başlatan firmalardan. Ismarlama giyimin müşterileri genellikle çok uzun ya da kısa boylu ve kilolu kişiler.
Örneğin Vakko'nun çok sayıda basketbolcu müşterisi var. Öte yandan, beğendiği kumaşı, yine beğendiği aksesuarlarla birlikte taşımak, çevresinden farklı giyinmek isteyenler de ısmarlama giyime yöneliyor. Ismarlama yeniden moda olurken firmalar en büyük sıkıntıyı markalarına layık usta terzi bulma konusunda yaşıyor.
Koç, terzi transfer etti
Ismarlama giyime olan talep artınca, firmalar terzi bulma konusunda sıkıntı yaşamaya başladılar. İşadamı Rahmi Koç, Rumelihisarı'ndaki mağazanın yanındaki atölyeye, İstanbul'un ünlü terzilerinden Veysi Bakır, Osman Sarıakçalı ve Hüseyin Kurtoğlu'nu transfer etti. Bu üç terzi Boğaz'a nazır atölyelerinde el üstünde tutuluyor. Edwards'ın atölyeyi genişletme çalışmaları da sürüyor. Edwards'ın Nişantaşı Mağaza Müdürü Melike Yolaç, "Detayı bilen terzilerin çoğu yaşı ilerlemiş insanlar. Onları elimizden kaçırmamaya çalışıyoruz"diyor.
Vakko da grup içindeki en iyi 10 terzisini özel siparişler için ayırdı. Bu terziler sadece özellikli dikişleri yapıyor. Scabal'ın patronu Marcel Mevorah da, "Kimse çocuğunu terzi yanına çırak vermiyor. Sayıları Avrupa'da olduğu gibi bizde de azalıyor" derken, eski terzilerin terzilik okullarında ders verdiğini ama bu okullardan da iyi terzi çıkmadığını söylüyor.
Mudo Garage'ını büyütüyor
Mudo'nun, seri sonu ürünlerini satmak için Maslak'ta açtığı ve büyük ilgi gören Garage Sale'i, gördüğü ilgi üzerine büyüyor. Mudo'nun patronu Mustafa Taviloğlu, Garage'ı başlangıçta "geçici" olarak açmıştı. Ama uygulama o kadar ilgi gördü ve mağaza önünde uzun kuyruklar oluştu ki, Garage sanıldığından daha uzun süre açık kaldı.
Taviloğlu, iki aydır kapalı olan Garage'ı, şimdi sürprizlerle yeniden açmaya hazırlanıyor. Garage'ın alanı 4500 metrekareye çıktı, katılımcı markalar arttı. Garage'ın bu kez 3 ay süreyle açık kalması planlanıyor. Açılış bu hafta içinde yapılacak ve Ramazan ikramlarıyla özel bir ortam yaratılacak. Taviloğlu, açılış gecesinde Garage'a çayocağı kurmayı, Sarıyer'den muhallebici getirmeyi düşünüyor.
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|