Artık yazmaya gerek bile yok internet dünyanın en hızlı gelişen olayı. Sektörü demiyoruz, internetin kendisi başlı başına bir olay çünkü. Ancak artık ticari kuruluşlar ya da bireyler internette yeni bir rekabetin içine giriyor. O da internette en iyi site kimin? ya da hangi kuruluşun sitesi?
Bu yarışta geri kalmak istemeyenler milyarlarca doları internet sitelerinin dizaynına ve geliştirilmesine harcıyor. Tüm amaç daha hızlı, daha iyi ve daha şirin bir site oluşturabilmek.
1999 yılında şirketler sadece internete için 85.2 milyar dolar para harcadıkları tahmininde bulunuluyor. İnternete yapılan yatırımların önümüzdeki yıl 112 milyar dolara, 2002 yılında ise 203 milyar doları bulması öngörülüyor. Sektörel olarak bakıldığında ise en fazla internet yatırımı yapan sektör imalat sanayi. İmalat sanayi'ni finansal kuruluşlar izliyor.
0ABD'de yapılan araştırmada internete en az yatırım yapan sektörün eğitim olduğu ortaya çıkıyor. Bu da internetin hala ve önümüzdeki birkaç yıl içerisinde de önemli bir eğitim aracı haline gelemeyeceğini gösteriyor.
Bu kadar paranın harcandığı sektörde tabiki müşteri tercihleri önemli. Müşteriler arasında yapılan ankette e-ticaret sitesinde en fazla soğuma nedeni olarak sayfalardaki bilgilerin yenilenmemiş olması gösterilmiş.
Araştırmada, sayfalara zor bağlanılması ikinci önemli handikap olarak ortaya çıkmış. Gösterilen nedenler arasında en düşük orana sahip olanı ise yüzde 16 ile müşteri hizmetlerinin kötü olması.
Sonuç olarak 2005 yılında 500 trilyon doları bulması beklenen internette ticaret hem küçük hem de büyük girişimcileri, şirketleri cezbediyor. Önümüzdeki dönemde bizler artık sinema oscarları gibi en iyi web sitesi oscarlarına da şahit olabiliriz.