|
KISA..KISA.. KISA..
* Compaq'tan 3 milyon ürün satışı
Compaq, endüstri standardı sunucular alanında 3 milyon ürün satışı gerçekleştiren ilk firma oldu. Bu rakam, şirketin bu pazardaki en yakın rakiplerinin toplam sunucu satışandan daha fazla olarak gösteriliyor. Compaq, Planet Online firmasına sattığı 8 işlemcili ProLiant sunucuyla 3 milyonuncu sunucu satışına imza atmış oluyor.
* Telekomünikasyona dev gelir
Telekomünikasyonun önde gelen şirketlerinden Lucent Technologies, 30 Eylül 1999 ile biten dördüncü çeyrek yıl gelirlerini duyurdu. Bu dönemde yüzde 23'lük bir artışla 10.575 zmilyar dolar gelir sağlandı. 1998'in aynı döneminde 8.574 milyar dolarlık gelir sağlanmıştı. Net gelir bir kerelik etkinliklerz hariç, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 50 artarak 972 milyon dolar oldu.
* BÜMED deprem okulu açtı
Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği (BÜMED) bünyesinde yer alan Boğaziçi Eğitim Grubu, ve kuruluş aşamasındaki Boğaziçi ve Çevre Grubu'nun ortak projesi BÜMED Deprem Okulu açıldı. Deprdem Okulu'nda ilk dersi de Boğaiçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ahmet Mete Işıkara verdi.
* Koleksiyon Ankara'da dev yatırım yaptı
Türk mobilya sektörünün öncü kuruluşlarından Koleksiyon, Ankara'da Koleksiyon ve Satış Merkezi açtı. Toplam 3 milyon dolara mal olan merkez, 6'sı sergi ve satış, 1'i otopark ve 2'si depo katı olmak üzere toplam 9 kattan oluşuyor. Koliksiyon Ankara Sergi ve Satşı Merkezi'nde geleceğin klasıklarini yaratan K Proje ile dünyada çağdaş tasarımları temsil eden ombilyaların buluşma noktası K International'ın ürünleri yer alıyor.
* Siemens'ten yüzyılın son kampanyası
Beyaz eşya sektörünün önde gelen firmalarından Siemens, 20'inci yüzyıla muhteşem bir kampanya ile veda ediyor. "Siemens'ler Küçük, Fırsatlar Büyük" sloganıyla 1 Kasım'da başlayan bu dev kampanya kapsamında, Siemens küçük ev aletleri alanlar, SE 23200 model bulaşık makinesi veya FC 155 V6 model televizyon kazanma şansı elde ediyorlar.
* Üniversitelerarası reklam yarışması
Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA Türkiye Bölümü), Türkiye'de pazarlama, reklam ve iletişim konsunuda eğitim gören yüksekokul ve üniversite öğrencelerine yönelik düzenlediği Üniversitelerarası Reklam Yarışması'nın bu sene üçüncüsünü gerçekleştiriyor. Her sene öğrencilere bir konu verilerek onlardan bir reklam ajansı gibi çalışıp kampanya üretmeleri istenen yarışmanın bu seneki konusu "Yabancıları Tanıyalım". Yarışmaya son katılım tarihi ise 15 Aralık.
* Çırağan'ın her köşesine internet
Türkiye'nin en büyük otellerinden biri olan Çırağan Kempinski, kapsamlı İnternet projesine Fornet'le birlikte imza attı. Özellikle Kasım ayında gerçekleşecek AGİT'e hazırlanan Çırağan, ağırlayacağı önemli devlet adamları, delegeler, basın mensupları ve diğer konuklarının her an dünya ile bağlantıda olma talebini karşılamayı hedefliyor.
* Medex sigorta ağını genişletti
Türkiye'nin önde gelen sağlık sigorta şirketlerine 'sağlık sigortası ürün ve destek' hizmeti veren Medex, bünyesine Batı Sigorta, Türk Nippon Sigorta ile Emek Hayat Sigorta'yı da kattı. Böylece hizmet anlaşması olan şirket sayısı 10'a yükselirken, hizket çverdiği sigortalı sayısı da 30 bine ulaştı.
Medex, bu yeni atılımıyla da müşterilerinin memnuniyetini düşünüyor.
* Türkiye'nin pazarlama zirvesi
Eğitim geliştirme ve yönetim konularının uzman kuruluşu Management Centre Türkiye, alanında Türkiye'nin en büyük toplantısı olmaya aday bir organizasyon daha gerçekleştiriyor. 7-8 Aralık tarihlerinde İstanbul Princess Otel'de düzenlenecek Pazarlama Konferansı ve Fuarı'nın ana teması "Bir Dünya Markası Yaratmak" olarak belirlendi. Konferansa; şirketler, danışmanlar ve pazarlama alanında araştırma yapmış akademisyenler katılacak.
* Türk tasarımcı dünyaya açıldı
Profilo'nun tasarımcısı Sedef aksoy, Almans BSH Grubu'nun yerel markaları için, grupla tasarım firması I.D.E.A Institute arasındaki koordinasyonu sağlama görevini üstlendi. Aynı zamanda gruptaki diğer markalardan olan Profilo'nun tasarımcılığını da sürdüren Aksoy, akademik bilgi birikimini endüstriyel uygulamalarla bir Türk markasına da aktarıyor.
* Hillside'tan anlamlı tanıtım
Türk turzminde son dönem yaşanan krizlere rağmen başarılı bir yaz sezonu geçiren Hillside Beach Club, bu başarıda büyük payı olan yerli-yabancı tur operatörü ile acentalarına teşekkür etmek ve 2000 yılının hizmetlerini lansae etmek üzere düzenlediği geleneksel tanıtım haftası Hello Hillside'ı düzenledi. organizasyona 500'e yakın tur operatörü ve acenta katldı.
* McDonald's Türkiye'de görev değişimi
McDonald's Türkiye, 2000 yılı öncesinde bir görev değişikliğine hazırlanıyor. McDonald's Corporation Türkiye Ofisi'nin 1991 yılından bu yana sorumluluğunu üstlenen McDonald's Türkiye Başkanı Dinç Kızıldemir, kariyerinde yeni atılımlar yapmak üzere görevinden ayrılmaya karar verdiğini açıkladı. Bu kararın ardından, McDonald's Türkiye Genel Müdürlüğü'ne Peter Rodwell atandı.
* KRM'den 5 yılda beş kıtada hizmet
1999 yılında beşinci kuruluş yılını kutlayan KRM Danışmanlık, eleman arama ve seçme konusunda özellikle "butik tarzı" hizmet veren Searchnet International'ın üyesi oldu. Beş kıtada 60 seçkin üyesi bulunan Searchnet International, çok sayıda müşteriye düşük kalitede hizmet vermek yerine, az sayıda müşteriye yüksek kalitede hizmet vermeyi amaçlayan üyelerden oluşuyor. Bütün dünyadan üyeler elektronik ortamda birbirlerine bağlı olarak çalışarak iki anahtar avantaj sunuyor: Müşterinin kültürünü anlayacak yerel anlayış ve global standartlara, adaylara ve profesyonel uzmanlığa erişim. KRM Danışmanlık, Searchnet International aracılığıyla eleman arama ve seçme konusunda tüm dünyada hizmet vermeye başlayacak.
* Data Expert-ODTÜ eğitim işbirliği
Yönetim danışmanlığı sektörünün önemli isimlerinden Data Expert, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ile "İnsan Kaynakları Yönetimi" konulu bir eğitim projesi gerçekleştiriyor. Proje ile Data Expert, dışardan destek isteyen kamu ve özel sektör kuruluşlarına personel seçme ve yerleştirme, kariyer planlama, yönetim danışmanlığı ve eğitim danışmanlığı konusunda destek verecek. "Personelcilik" anlayışından "İnsan Kaynakları Yönetimi"ne geçiş sürecinin taşıyıcısı olmayı hedefleyen program, kadro birimlerini oluşturmayı amaçlıyor. Toplam üç ay sürecek eğitim programını, ODTÜ eğitim kadrosu verecek. Eğitimlerde 90 saati tamamlayan katılımcılara Katılım BElgesi verilecek.
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|