kapat

21.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Tanıtımın tam zamanı
Türkiye, AGİT ile arkasına aldığı rüzgarı iyi değerlendirmek zorunda. Bundan sonra yapılacak iyi bir tanıtım ile turizm gelirlerinde büyük artış yakalanabilir

Aylardır büyük bir heyecanla beklenen AGİT Zirvesi sona erdi. Başlangıçta herkesin içten içe "Başarabilir miyiz?" diye korktuğu zirve, adeta Türkiye'nin organizasyon şovuna dönüştü. Dört büyük turizm şirketinden oluşan ISEVV konsorsiyumu ile Dışişleri Bakanlığı heyetinin başarılı çalışmaları, tüm dünyaya "Bundan sonra da sizleri konuk etmeye hazırız" mesajı verdi.

AGİT Zirvesi, Türkiye'de yıllar yılı tartışılan "tanıtım" konusunda da önemli bir adım oldu. Türkiye, milyonlarca dolar harcayarak yapamayacağı tanıtımı, 50 ülkenin devlet başkanlarını konuk ederek yaptı. Geçen hafta boyunca tüm dünyanın gözleri Türkiye'ye çevrildi, herkes İstanbul'un güzelliklerine bir kez daha hayran kaldı.

AGİT ile arkamıza aldığımız bu rüzgarı, daha da ileri götürmek elimizde. Bu büyük organizasyonun altından kalkarak tüm dünyaya rüştünü ispat eden Türkiye, daha etkili bir tanıtım kampanyası ile gelecek yılki turizm gelirlerini ikiye katlayabilir. Bu yıl 7.4 milyon kişi düzeyinde kalması beklenen turist sayısı, önümüzdeki yıl çok daha yüksek seviyeye çıkarılabilir.

Bu yoldaki beklentiler şimdiden kendini göstermeye başladı bile. Ekim ayında ortalama 19 cent olan İMKB Turizm Endeksi, AGİT zirvesi sonrası yüzde 17 artışla 27 cent'e kadar yükseldi. Deprem nedeniyle önümüzdeki yılla ilgili endişeleri bulunan turizm sektörü de hem 50 ülke liderinin gelerek güvence verişi hem de endeksteki yükselişle moral buldu.

Bu rakamın daha da yukarı seviyelere taşınması ve 1998 yılının Mayıs ayındaki 1.40 cent'lik seviyesine ulaşabilmesi için kamu sektörü ile özel sektörün el ele vererek tanıtım atağı yapması gerekiyor.

KAMU-ÖZEL EL ELE
AGİT sonrası rüzgarı gören hükümet de 2000 yılı bütçesinde 40 milyon dolar olarak gösterdiği tanıtım masraflarını 75 milyon dolara çıkarmak için kolları sıvadı. Tanıtımın daha etkili biçimde yapılabilmesi için özel sektör ile elele veren Turizm Bakanlığı, ay başında 60 reklam firmasından tanıtım filmleri için teklif aldı. Bu teklifleri 20 firmaya kadar indiren Seçici Kurul, önümüzdeki günlerde büyük bir tanıtım atağına kalkacak.

Kısacası AGİT, Türkiye'ye yaklaşık 8 milyon dolarlık bir turizm girdisi sağladı, ama daha da önemlisi önümüzdeki yıllar için çok büyük bir referans oldu. Bu referansı benzer organizasyonlar ve iyi tanıtım kampanyaları ile destekleyebilirsek, turizm gelirlerimizin artmaması için hiçbir neden yok.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır