Aylardır büyük bir heyecanla beklenen AGİT Zirvesi sona erdi. Başlangıçta herkesin içten içe "Başarabilir miyiz?" diye korktuğu zirve, adeta Türkiye'nin organizasyon şovuna dönüştü. Dört büyük turizm şirketinden oluşan ISEVV konsorsiyumu ile Dışişleri Bakanlığı heyetinin başarılı çalışmaları, tüm dünyaya "Bundan sonra da sizleri konuk etmeye hazırız" mesajı verdi.
AGİT Zirvesi, Türkiye'de yıllar yılı tartışılan "tanıtım" konusunda da önemli bir adım oldu. Türkiye, milyonlarca dolar harcayarak yapamayacağı tanıtımı, 50 ülkenin devlet başkanlarını konuk ederek yaptı. Geçen hafta boyunca tüm dünyanın gözleri Türkiye'ye çevrildi, herkes İstanbul'un güzelliklerine bir kez daha hayran kaldı.
AGİT ile arkamıza aldığımız bu rüzgarı, daha da ileri götürmek elimizde. Bu büyük organizasyonun altından kalkarak tüm dünyaya rüştünü ispat eden Türkiye, daha etkili bir tanıtım kampanyası ile gelecek yılki turizm gelirlerini ikiye katlayabilir. Bu yıl 7.4 milyon kişi düzeyinde kalması beklenen turist sayısı, önümüzdeki yıl çok daha yüksek seviyeye çıkarılabilir.
Bu yoldaki beklentiler şimdiden kendini göstermeye başladı bile. Ekim ayında ortalama 19 cent olan İMKB Turizm Endeksi, AGİT zirvesi sonrası yüzde 17 artışla 27 cent'e kadar yükseldi. Deprem nedeniyle önümüzdeki yılla ilgili endişeleri bulunan turizm sektörü de hem 50 ülke liderinin gelerek güvence verişi hem de endeksteki yükselişle moral buldu.
Bu rakamın daha da yukarı seviyelere taşınması ve 1998 yılının Mayıs ayındaki 1.40 cent'lik seviyesine ulaşabilmesi için kamu sektörü ile özel sektörün el ele vererek tanıtım atağı yapması gerekiyor.