kapat

05.10.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
inter merkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Denizlerin devi satılıyor
Deniz taşımacılığında 29 gemilik filoya sahip olan 44 yıllık Deniz Nakliyat'ın özelleştirme serüveni önümüzdeki hafta açılacak ihale ile yeniden başlıyor

Deniz Nakliyat'ın yüzde 99.99 oranındaki hissesinin blok halinde satışının yapılacağı ihaleye son teklif verme tarihi 1 Kasım 1999 olarak belirlendi. 1954'te Türkiye'de denizciliği ve deniz nakliyatını özendirmek için kurulan şirket, geride bıraktığı 45 yılda Türkiye'de özel sektöre ait gemilerin kapasitesinin 12 milyon DBWT'e çıkmasında öncü oldu.

1700 PERSONEL
Kuruluşa ait toplam 29 geminin yaş ortalaması ise 20'nin üzerinde. Şirket, Fındıklı'da 6 katlı genel müdürlük binasına ek olarak değişik yerlerde 3 ayrı binaya sahip. Bin 700 personele sahip şirketin 2 tane de acentası bulunuyor.

1992'de özelleştirilmesi için gerekli çalışmalar başlatılan şirketin özelleştirilmesinde Dünya Bankası'nın denizcilik ekibinde yer alan Elen Buck'e ait ICTI firması danışmanlık yaptı. 1993'te yaklaşık 180 milyon dolar değer biçilen Deniz Nakliyat'ın bugün en önemli sorunu, özelleştirme geciktiği için gemilerin yaşlanması ve tüm dünyada yaklaşık 2 yıldır yaşanan global krizin etkisiyle uluslararası deniz ticaretinin kan kaybetmiş olması. Bu etkenin şirketin değerini düşüreceği savunuluyor.

Kimseye yar olmuyor
İlk ihalesi 14 Aralık 1995'te yapılan şirkete talipli olanlar arasında Bedrettin Dalan'dan Şadan Kalkavan'a, İhsan Kalkavan'dan Ali Yenidünya'ya bir çok ünlü işadamı ve armatörün yanısıra İstanbul Deniz Nakliyat Sendikası, Deniz Ticaret Odası ve Türk Armatörler Birliği gibi kuruluşlar da yer alıyor.

Elektrik dağıtımında son dönemeçe girildi
Elektrik sektöründe özelleştirme çalışmaları çerçevesinde, 14 elektrik dağıtım bölgesinde işletme hakkı devredilecek şirketlerle, enerji satış anlaşmaları (ESA) parafe edildi. Bakanlar Kurulu Kararı ile 14 bölgede elektrik dağıtımıyla görevlendirilen şirketlerle, bir süredir devam eden ESA görüşmeleri tamamlanarak sözleşmeler parafe edildi.

YILBAŞINDA TAMAM
TEAŞ ile parafe edilen ESA'nın ardından şirketler, TEDAŞ ile işletme hakkı devir sözleşmelerini müzakereye başladı. Yetkililer, işletme devir hakkı sözleşmelerinin 15 güne kadar imzalanabileceğini belirtiyorlar. Ancak nihai hedef 'eksik yıl' problemine neden olmamak için, yıl başından itibaren özel sektörün dağıtımı devralması olarak planlanıyor.

KEPEZ VE ÇEAŞ
Söz konusu çalışmalar, işletme hakkı devredilecek santrallar ile sözleşme yenileyecek Kepez ve ÇEAŞ'ı da yakından ilgilendiriyor. Halen eski sözleşmeyle Antalya ve civarında elektrik üretimi ve bazı büyük abonelere elektrik satan Kepez ile Çukurova bölgesinde elektrik üreterek yine büyük abonelere elektrik veren ÇEAŞ'ın sözleşmeleri de, yeni hazırlanan işletme hakkı devri sözleşmelerine uygun olarak yenilenecek. Kayseri Elektrik şirketi de, Kayseri bölgesinin işletme hakkını devralmak için sırada bekliyor. Yeni sözleşmelerde şirkete bölgenin 30 yıllığına işletme hakkı devrediliyor. Tesisler de şirkete devredilerek sorumluluk yükleniyor.

Ayrıca yatırım programı hazırlanıyor, kayıp ve kaçak miktarını azaltma taahhüt ediliyor. Taahhüt edilen miktar kadar kayıp ve kaçak önlenmez ise bu miktar elektriğin parası da şirketten alınıyor.

29 gemilik dev filo
*1.700 personel çalışıyor

*10 hatta faaliyet gösteriyor

*Yurtiçinde bir yurtdışında 3 temsilciliği bulunuyor

Gemilerin dökümü:
7 adet 247 bin 111 dbwt'luk dökme yük gemisi

6 adet 84 bin 10 dbwt'lik kuru yük gemisi

5 adet 32 bin 594 dbwt'lik konteyner kuru yük gemisi

4 adet 16 bin 289 dbwt'lik RORO gemisi

3'er adet 18 bin 540 dbwt'lik konteyner gemisi

55 bin 694 dbwt'lik dökme yük ve konteyner gemisi

Bir adet 45 bin 472 dbwt'lik maden cevheri gemisi

Tebernüş KİREÇCİ (SHA)


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır