kapat

05.10.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
inter merkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Ertuğrul yardımı
Japonya 110 yıl önce Osmanlı desteği için gelen Ertuğrul'u unutmadı. Depremzedeler için prefabrik ev taşıyan Japon askeri gemileri yolda

TARİHE Ertuğrul faciası olarak geçen deniz kazası Osmanlı-Japon ilişkilerinde duygusal bir kesittir. Rusya'ya karşı denge kurmak isteyen Osmanlı Padişahı 2'nci Abdülhamid, Ertuğrul adlı gemisini bir büyükelçiyle Japonya'ya gönderdi. Japonya ile ilişkiler kuruldu ancak dönüş yolunda fırtınaya yakalanan Ertuğrul bir daha geri dönemedi. Şimdi Japonya'nın açıklarında yatan bu geminin anısına Japonlar deprem yardımı ile Türkiye'ye bu desteğin karşılığını veriyorlar.

Japonya'nın yardımı yaklaşmakta olan kış günlerinde depremzedelerin en çok ihtiyacı olan barınaklar.

500 EV VAR
Japon donanmasına ait Osumi, Bungo ve Tokiwa adlı firkateynler 19 Ekim'den itibaren İstanbul Haydarpaşa limamına gelip yüklerini boşaltacaklar. Gemilerin en büyüğü Osumi, CNTR tipi 103 adet prefabrik ev taşıyor. Bungo'da 72, Tokiwa'da da 84 adet prefabrik ev var. Bunun yanında gemilerde toplam 36 adet tek tip ev bulunuyor. Marmara depremi için gönderilen toplam ev sayısı ise 500.

Japon donanmasının 3 gemisi Kobe'den yola çıkacak ve Mısır'ın İskenderiye limanına uğradıktan sonra İstanbul'a gelecek.

Ertuğrul faciası nasıl gerçekleşti?
19'uncu yüzyıl sonunda Japonya güçlenmeye başladı. En büyük tehdidi ise Rusya idi. 2'nci Abdülhamid, Osman Paşa'yı büyükelçi atadı. Japon İmparatoru S.M. Meji'ye Osmanlı nişanı ve çeşitli hediyeler sunacak olan Osman Paşa, Ertuğrul gemisi ile yola çıktı. Ertuğrul 1861'de İstanbul'da yapılan ilk buharlı gemiydi. Uzunluğu 76.3 metreydi. 15 Eylül 1890'da Japonya'nın Yokohama kentinden ayrılan gemi, 16 Eylül'de tayfuna yakalandı. 18 Eylül günü Oshima burnundaki Şeytan Kayalıkları'nın Kara Akıntı bölgesine sürüklenerek battı. 587 Türk denizcisi şehit oldu. Kazadan kurtulanlar Japon donanmasına ait gemilerle İstanbul'a getirildi.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır