kapat

30.09.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
inter merkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Taksim böyle olacak
Tarlabaşı-Harbiye-Gümüşsuyu-Sıraselviler yer altından birbirine tünellerle bağlanacak. Meydan tamamen yayalaştırılacak

YERALTINDAKİ DÜNYA
BÜYÜKŞEHİR Belediyesi'nin sadece Taksim ve çevresine değil tüm İstanbul trafiğine soluk aldıracak Kentsel Tasarım Projesi için, İstanbul 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun onayı alınır alınmaz düğmeye basılacak. Trafik Harbiye, Taşkışla, Dolapdere, Tarlabaşı, Gümüşsuyu ve Sıraselviler'de yeraltına inecek. Dokuz yola açılan ve trafiği arapsaçına çeviren Divan Oteli kavşağındaki kaos, buradan Tarlabaşı'na uzanacak 600 metrelik tünelle tarihe karışacak; Taksim'den diğer ana arterlere yeraltından, kesintisiz ve son derece rahat bir ulaşım sağlanacak.

2003'TE BİTECEK
DOLAPDERE-Taşkışla arasındaki tünelle araçlar E-5'ten direkt Taksim'e ulaşacak. Gümüşsuyu, Sıraselviler ve Tarlabaşı'ndan girecek araçlar da yeraltından Harbiye, Taşkışla veya Dolapdere yönüne akacak. 2 kat tünelin en altını otobüsler, üst katını ise araçlar kullanacak. Taksim Meydanı'nda sistem metro ile entegre olacak. Dev projenin bitiş tarihi için Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, 2003 yılının hedef alındığını belirtiyorlar; şöyle diyorlar: "Koruma Kurulu'ndan onay çıkar çıkmaz çalışmalara başlayıp, gecikmeye meydan bırakmayacağız. Kaynak sorununun altyapısını çözmüş durumdayız. Takvimin rötarsız işleyeceğini umuyoruz."


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır