METE TANSU
Türk sanayinin en eski gruplarýndan Çuhadaroðlu, deðiþen dünya düzenine ayak uydurmak için yeniden yapýlanmaya gidiyor. 45 yýldýr baþta alüminyum sektörü olmak üzere inþaat, kimya gibi alanlarda da faaliyet gösteren grup, hedeflediði 2000 vizyonuna ulaþmak için kollarý sývadý. Bir yönetim danýþmanlýðý firmasý ile anlaþan grup, 2000 vizyonu için temeli attý. Biz de bu konuyu Çuhadaroðlu Holding Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Özkan Özdemir ile görüþtük:
Çuhadaroðlu 45 yýl gibi uzun bir zamandan sonra neden profesyonel yönetime ihtiyaç duydu?
Çuhadaroðlu 1954'te kuruldu ve 1978'de anonim þirkete dönüþtü. 1996 yýlýnda ise holding oldu. Profesyonel yönetime girilmesinin en büyük sebebi sürekliliði saðlamaktý. Düþünsenize iþin baþýndaki kiþi vefat etti, o zaman bu þirket yok olmaya mahkžm oluyor. Biz bu süreç ile birlikte bu sürekliliði kazandýrmýþ oluyoruz.
Profesyonel yönetime geçerken ne gibi zorluklarala karþýlaþtýnýz?
Tabii ki böyle bir deðiþime gitmek çok kolay olmadý. Bu proje için 3 yýla yakýn bir zaman harcadýk. Þu an bu program için bir yönetim danýþmanlýk firmasý bize yardýmcý oluyor. Ýþler bir düzene girdiðinde yalnýz kalacaðýz. Bu tip bir deðiþikliðin sindire sindire yapýlmasý çok önemli. Çünkü böyle bir deðiþim beraberinde bazý problemler getirebilir.
Bundan bir kaç hafta evvel bir vizyon toplantýsý yaptýnýz. Bu toplantýda neler tartýþýldý?
Çok yararlý bir toplantý olduðuna inanýyorum. Vizyon toplantýsýnda Çuhadaroðlu'nun yaptýðý ilklerle ilgili bir film seyrettik. Bu toplantýda ayrýca bizi baþarýya götürecek kriterleri iþledik. Hem müþterilerimiz hem de elemanlarýmýzla röportajlar yapýldý. Þunu diyebilirim ki 2000 yýlý vizyon toplantýsýndan çok iyi bir geri dönüþüm aldýk.
Çuhadaroðlu'nun 2000 yýlý hedeflerinei neler oluþturuyor?
Çuhadaroðlu'nun baþarý kriterlerini güvenilirlik, dürüstlük ve yüksek kalite oluþturuyor. Tabii bunlarla birlikte müþterilere çözüm sunma ve yenilikçilikte çok önemli. Bu kriterlere bir de çalýþanlar da eklenince, baþarýyý elde etmeye baþlýyorsunuz.
Peki böyle bir deðiþim süreci sizin rakamlarýnýza da yansýdý mý?
Yeni projelerle çok fark edeceðine inanýyorum. Ama bunun için biraz daha zamana ihtiyacýmýz var.
Alüminyum sektöründeki pazar payýnýz ne durumda?
Çuhadaroðlu'nun faaliyetlerinden yüzde 50'sinden fazlasýný alüminyum tutuyor. Daha sonra ise çekomastik ürünümüz geliyor. Alüminyumda 1 numarayýz ve iddialýyýz.
Hangi ülkelere ihracatýnýz var?
Rusya, Ürdün ve Türki Cumhuriyetlere 8-10 milyon dolarlýk bir ihracatýmýz var.
Avrupaya da ürünler ihraç ediyoruz ama aðýrlýklý olarak Rusya ile iþ yapýyoruz.
Son yýllarda plastik doðrama büyük bir talep patlamasý yaþadý. Bu sizi etkiledi mi?
Plastik doðramayý bize rakip olarak görmüyorum. Çünkü plastik doðramalarý yüksek katlý projelerde kullanamýyorsunuz. Mesela þu an Türkiye'de ilk defa uygulanan Panel Sistemini Ýþ Bankasý'na uyguluyoruz. Bir dönem plastik sektörü çok iyi organize olmuþtu. Ayný organizasyonu alimünyum gerçekleþtirememiþti. Ama plastik doðramanýn gelip geçici olduðuna inanýyorum.
Çuhadaroðlu Holding farklý alanlara yönelmeyi düþünüyor mu?
Farklý alanlara yönelmeyi düþünmüyoruz. Bir ara turizm ve tekstil alanlarýna yöneldik. Ama daha hemen hemen proje aþamasýnda iken bunlardan vazgeçtik. Biz, uzman olduðumuz konularda çalýþmak istiyoruz. O yüzden fazla daðýlmayý gerek görmüyoruz.
Türkiye'deki krizden hemen hemen herkes etkilendi. Bu süreç size nasýl yansýdý?
Krizin bizi etkilediðini söyleyemem. 98-99 bütçemizi tutturduk gibi, planlarýmýzýn sadece yüzde 3-5 gerisindeyiz.
Son olarak bize hedeflerinizden bahseder misiniz?
Þu an Çuhadaroðlu'nun kurumsallaþma sürecini sorunsuz geçirmesi için uðraþýyoruz. Amacýmýz þirkete bir süreklilik kazandýrmak. Tabii 2000'li yýlarda, uzman olduðumuz alüminyum ve çekomastik alanlarýnda aranan bir firma olmayý devam ettirmek istiyoruz.