kapat

06.08.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
"Büyük düşünüyoruz"
Rekabetin ve iş yaşamının zorlu koşullarında ancak büyük düşünenler ayakta kalabiliyor. Bunu başaran Profil Danışmanlık, "İddialıyız" diyor

Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri, girişimcilerin büyük düşünme eksikliği. İş hayatına geniş bir perspektiften bakan, hedeflerini sınırlamayan şirketler, globalizasyonun büyük önem kazandığı bu dönemde rakiplerinin arasından kolayca sıyrılıyor. Profil Danışmanlık, büyük düşünen ve düşüncelerini gizlemeyen bir şirket. Sadece Türkiye'yi değil, şimdilik, tüm Avrupa'yı pazar olarak görüyor. Bu pazarlara daha rahat açılabilmek için sağlam yabancı ortaklıklar kurmuşlar. Profil'in, "Türkiye'de iddialıyız. Ama Avrupa pazarında da fırsatların peşindeyiz" diyen iki genç patronu Ayşe Öztuna ve Nilgün Aygen ile şirketleri ve fırsatlar üzerine konuştuk.

Son zamanlarda danışmanlık piyasasında bir "yabancı evliliği" trendi var. Başarı için bunun şart olduğuna inanıyor musunuz?

Yabancı ortak, global düşünmenizi ve yabancı pazarlara açılmanızı sağlıyor. Biz de Ray and Berndtson ile 1997 yılında ortaklık kurduk. Ortaklık kurmamızın en büyük sebebi, şirketin yönetici ve yönetici yerleştirme şirketleri sıralamasında dünyada 6. sırada olmasıydı. Bu ortaklıkla beraber en tepe seviyelere genel müdür ve yurtdışında aranan üst düzey pozisyonlara yönetici bulma imkanına sahip olduk. Yani dünyanın her tarafındaki şirketlere yönetici buluyoruz.

Yurtdışındaki faaliyetleriniz Ray ile sınırlı değil...

1999'da şirket evlilikleri ve birleşmeleri için uluslararası ortak arayan CDI ile Almanya'da bir ortaklık kurduk. Birleşmeler için bu şirket devreye giriyor. Biz de burada doğu partner'ı bulmak için uğraşıyoruz. Bunun için sadece finansal birleşmelere bakmamak lazım. Çünkü birleşmelerde, kültürel uyuşmazlıklar ve strateji farkılıkları da büyük önem taşıyor. Bu sorunları mümkün mertebe yaşatmayacak bir ortaklık kurmalısınız.

Sizce Türk işadamları Avrupa'daki pazarları yeterince kavramış durumdalar mı?

Balkanlar'da Türk işadamlarının yatırım yababileceği çok güzel iş imkanları var. Yurtdışındaki fabrikalar ve projeler Türk işadamlarının ilgisini çekebilecek düzeyde. Mesela Romanya, Avrupa'ya mal dağıtabilmek için çok ideal bir ülke. Türkiye'deki işadamları bu fırsatlardan yararlanmalılar.

Profil daha çok hangi sektörlere hizmet veriyor?

Kendimizi strateji danışmanlığından ayırıyoruz. Yaptığımız insan kaynakları yönetim danışmanlığı. Bu yüzden insana büyük önem veriyoruz. Hızlı büyüyen ve yeni pazarlara açılmak isteyen orta ölçekli yerel şirketlerin organizasyonel gelişimlerine de yardımcı oluyoruz. Ağırlıklı olarak telekomünikasyon, enerji ve finans sektörleriyle, genelde butik tarzı çalışıyoruz. Yani seçici oluyoruz.

Piyasadaki danışmanlık şirketlerinin sayısı giderek artıyor. Profil bunların arasından hangi özelliğiyle sıyrılıyor?

Profil'i diğer danışmanlık şirketlerinden ayıran en büyük unsur değerlendirmede ortaya çıkıyor. Profesyonellerin doğru yerlere yerleştirilmesini sağlıyoruz. Ana temamız uzun vadeli ve kalıcı çözümler sağlamak. Eğer çalıştığınız şirketin vizyonunu iyi kavrayabilirseniz, o zaman başarılı olursunuz. Biz de bu konuda iddialıyız.

Çalıştığınız şirketlere eleman yerleştirirken nasıl bir sistem uyguluyorsunuz?

Bunun için çok geniş bir bilgi bankamız var. İhtiyacın bir analizi yapılıyor. Mevcut olan organizasyon anlaşılmaya çalışılıyor. Hedefler analiz ediliyor. Profil olarak kaliteli bir yönetici arama sürecini 10 etaba bölmüş durumdayız. Bu etapların sonunda mutlaka aranan pozisyona uygun bir yönetici buluyoruz.

Başarılı olmanız ve ayakta kalabilmeniz için devamlı elemanlarınızı eğitmek zorundasınız. Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Şirket içi eğitime büyük önem veriyoruz. Hatta hafta içi beş gün Antalya'da eğitim programı uyguladık. Önce kendi içimize bakalım diyoruz. Çünkü eğer kendi içimizde başarılı olursak, beraber çalıştığımız firmalara da o denli faydalı olabiliriz.

Geleceğe dönük hedefleriniz neler?

İddialıyız ve büyük düşünüyoruz. Avrupa'da büyük bir organizasyon kurmak istiyoruz. Eğer 10 yıl içinde insan kaynaklarına damgasını vurmuş bir şirket haline gelebilirsek, o zaman hedeflerimize ulaşmış olacağız.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır