|
|
FİLİZ ÇİÇEK BİL(fcicek@sabah.com.tr
)
|
  
Alışverişe ailece çıkıyoruz
İstanbul'da tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişiyor. Araştırmaya göre tüm aile fertleri alışverişe katılıyor ve bu süreç bir eğlenceye dönüşüyor
Trakya Üniversitesi, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü'nden Dr. M. Ömer Azabaoğlu İstanbul'da modern perakendecilerden alışveriş yapan tüketicilerin genel eğilimlerini araştırdı. İstanbul'da 390 tüketiciyle yapılan anket çalışmasının sonuçları ilginç:
Ailelerde alışverişi yapan kişi genellikle evin reisiyle hanımı. Aile fertlerinin tümünün alışveriş yapma oranı da yüzde 29,6 gibi yüksek bir rakam oluşturuyor. Bu rakam; Türkiye'de alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini, alışverişin sadece 'ihtiyaç gidermek' olarak değil, aile fertlerinin birarada eğlenip zaman geçirdiği bir süreç olarak görülmeye başlandığına işaret ediyor.
Tüketicilerin önemli bir kısmı alışverişini haftada bir veya ayda bir yapıyor. Haftada 2-3 kez alışveriş yapanların oranı da yüzde 13,49 gibi yüksek bir rakam.
Araştırmaya göre hipermarketlerden alışveriş yapan tüketiciler ayda bir, süpermarket ve indirim mağazalarından haftada bir alışveriş yapmayı tercih ediyor. Şok mağazasından en çok alışveriş sıklığı yüzde 32.8 ile haftada 2-3 kez olarak ortaya çıkmış.
Gıda alışverişi başta
En çok bilinen ve en çok alışveriş yapılan mağaza Migros. Onu BİM, Şok, İsmar, Carrefour, Metro ve Continent izliyor.
Tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürün gruplarının başında temel gıda maddeleri geliyor. Bunu daha sonra temizlik maddeleri, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, içecekler ve meyve-sebze izliyor.
Genel olarak bakıldığında tüketicilerin bir mağazaya müşteri olurken dikkat ettikleri kriterlerin başında fiyatların uygunluğu geliyor. Bunu, ürün çeşitliliği, ürün kalitesi, temizlik, mağazaların yakınlığı kriterleri sırasıyla izliyor.
Ankete katılan tüketicilerin mağazayı tercih etme nedenlerinin sonunda ise mağazaların kendi markalı ürünleri yer alıyor. Avrupa'daki perakendeciler incelendiğinde mağaza seçiminde kendi markalı ürünlerinin çok etkisi olduğu görülüyor.
Bosch no-frost dolapta üretim hatası var
Üç model olarak üretilen 60 santim genişliğindeki Bosch marka no-frost buzdolaplarında üretim hatası tespit edildi. Soğutma kontrolünü sağlayan elektronik kartların voltaj dalgalanmaları ve elektrik kesintilerine karşı hassasiyetinden dolayı arızalanabildiği tespit edildi.
Sadece 3 model ve seri numarasında görülen bu arıza buzdobının alt bölümlerinde soğutmama şikayetine yol açıyor. Sorunu farkeden Bosch, 60 santim genişliğindeki no-frost buzdolaplarının üretimini durdurdu ve elektronik kartla ilgili hassasiyet sorununun nedeni tespit edildi.
Bu modeller, sorunu giderilmiş olarak Ağustos ayından itibaren tekrar piyasaya sunulacak.
Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Sözcüsü Nesim Levi bir açıklama yaparak "müşterilerine karşı sorumluluğunu her zaman yerine getirmiş bir kuruluş olarak, tüketicilerimizin söz konusu ürünlerle ilgili sorun yaşadıkları taktirde mağdur olmamaları için önlem aldık" dedi.
Bu model ve seri nolu Bosch no-frost buzdolaplarına sahip olan müşteriler soğutmama şikayeti nedeniyle servislere başvurduklarında, yetkili servislerin öncelikle sözkonusu şikayetin, tespit edilen elektronik devre arızasından kaynaklanıp kaynaklanmadığı belirlenecek. Eğer sorun bundan kaynaklanıyorsa Bosch marka 70 santim genişliğinde buzdolabıyla değiştirilecek. İstenirse buzdolabının bedeli güncel fiyat listesi üzerinden iade edilecek.
Üretim hatası tespit edilen modeller ve seri numaraları şöyle:
| MODEL | SERİ | NO |
| Bosch | KSU 3020 | 1-2088 |
| Bosch | KSU 3320 | 1-3561 |
| Bosch | KSU 3620 | 1-6774 |
|
 |
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|