Bir zamanlar bilişim sektörünün lideri konumundaki IBM, birkaç yıl önce büyük bir düşüş yaşadı. Gerek ürün gamında gerek hisse değerlerinde önemli sayılabilecek sarsıntılar meydana geldi. Ancak pazardaki payının daraldığını gören şirket, 93 yılından itibaren müthiş bir yeniden yapılanmaya gitti.
Bu doğrultuda bölgesel birimlere ayrılarak uzmanlaşmaya önem veren IBM, kısa süre içinde önemli başarıların altına imza attı. Pazarın isteklerine ve müşterilerin arzularına göre stratejiler belirleyen IBM'i, İnsan Kaynakları Müdürü Aysun Barın ile konuştuk.
22 yıldan bu yana IBM bünyesinde görev yapan Barın, IBM'deki en öneli yeniliğin daha da müşteri odaklı çalışmak olduğunu söyledi. Pazarın isteklerini tespit ettiklerini, müşteri ihtiyaçlarını gözlemlediklerini ve diğer rakiplere de baktıklarını ifade eden Barın, "Daha sonra da müşteri ile birebir kontakt kuracak bir satış ve pazarlama ağı oluşturduk" dedi.
Şirket olarak kazanmak istediklerini belirten Barın, bunun için çabuk ve doğru karar verip uygulamaya geçtiklerini, bu süreçte de takım çalışmasını ön planda tuttuklarını söyledi.
Bilişim sektörünün çok dinamik olduğunu ve yönetimde başarı için çok çalışmak gerektiğini belirten Barın, "Ama bizim en çok aradığımız özellik, IBM'de olmaya hevesli bir ekiple çalışmak. Başarmak için kendi aramızda iyi bir iletişim sistemi kurduk" dedi.
Barın, "IBM olarak amacımız teknolojik liderliğimizi sürdürmek ve müşterilerimize en uygun seçenekleri sunmak. Bilgi teknoloji sektöründe liderliği elde tutmak ve müşteri ihtiyacının maksimum karşılayabilmek" diye konuştu.
Bilişim sektöründe çalışmak isteyen gençlere tavsiyelerde bulunan Aysun Barın, bilgi teknolojileri için en önemli unsurun merak olduğunu söyledi. Barın, çalışanın kendini müşterinin yerine koyarak hareket etmesinin önemine dikkat çekerek, "Gençler kendilerini takım çalışmasına ve empatiye odaklayarak çalışmalılar" diye konuştu.