kapat

22.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
FİLİZ ÇİÇEK BİL(fcicek@sabah.com.tr )


Bu da Koç'un başka Migros'u

Koçtaş, yapı marketi sektöründe Migros gibi yayılmayı amaçlıyor. Hedef 35 markete ulaşmak

İnşaat ve yapı malzemeleri pazarlama alanında faaliyet gösteren Koçtaş, Koç Grubu'nun en eski şirketi. İzmir'in Bornova ve Balçova ilçelerinde, Antalya, Adana ve Bodrum'da olmak üzere 5 mağazası, 40 bin çeşit ürün gamı, 25 bin metrekare satış alanı ve 243 çalışanı var. Bu yıl TÜSİAD-KalDer'e KOBİ dalında başvuran şirket, önümüzdeki yıllarda hızla büyümeyi hedefliyor. Koçtaş, 2005 yılında toplam 35 markete ulaşmayı amaçlıyor. Vizyonundaki bir başka temel hedef 2010 yılında 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak.

Bu hedeflerin gerçekleşmesinde Toplam Kalite Yönetimi uygulanması büyük önem taşıyor. Koçtaş Genel Müdürü Melih Batılı, Toplam Kalite Yönetimi'nin 1997'den beri benimsendiğini ve sadece şirket faaliyetlerinde değil, yaşam biçimi olarak algılandığını söylüyor. Şirket çalışanlarından 8 grup oluşturulmuş. Bu gruplar şirketi değerlendirmiş, kalite sistemi ve süreçleri ele alıp, tüm çalışanlara sunmuş.

Koçtaş'ta her Pazartesi günü şirketin çaycısından, santral görevlisine kadar tüm çalışanların katıldığı toplantılar yapılıyor. Gruplar görev aldıkları konularda sunuşlarını gerçekleştiriyor. Genel Müdür Batılı, şirkette iyileştirme alanlarının çalışanlar tarafından belirlendiğini ve yapıldığını söylüyor.

Tedarikçilerle ilişkiler 'satış ortaklığı' ile yürütülüyor. Müşteri odaklı çalıştıklarını tedarikçilerin de tüketiciyle ilgili sorumluluk aldıklarını ifade eden Melih Batılı, "Sorumlulukları da paylaşmamız gerekir ve satış ortaklığı yöntemiyle paylaşıyoruz" diyor.

Marketten servis
İşçilik maliyetlerinin giderek artması nedeniyle Koçtaş, ürün sattığı kişilere satış sonrası hizmet vermeye başlamış. Halı aldığınız zaman fiks bir fiyatla evinize döşemesi de yapılıyor. Lavabonuzu değiştirmeye karar verdiniz, Koçtaş, yetkin, uzman işini bilen bir uzman tavsiye ediyor. Uzman, fiks ücretle lavabonuzu değiştiriyor. Çalışırken evinize zarar verirse Koçtaş tazmin ediyor..

Ayakta kalmak için kalite gerekir
BU yıl ilk kez TÜSİAD-KalDer yarışına katılan Şahinler Mensucat, Toplam Kalite Yönetimi uygulamaya ilk kez 1994'te başlamış fakat başarılı olamamış. 1997'de yeniden başlanmış. A'dan Z'ye bütün elemanlar eğitimden geçtikten sonra firma yeni bir sisteme oturtulmuş.

Sürekli müşterilerin nabzı tutuluyor. Müşteri 3 günde mal teslimi istiyorsa, teslim 3 günde yapılıyor. Planlama ve Pazarlama Departmanı sürekli müşteri talepleri ile ilgilendiği halde ayda 1 veya 2 defa müşterilerle toplantı yapılıyor.

"Siparişleri arttırabilmenin yolu iyi bir işletme olmaktan geçer" diyen Şahinler Mensucat Genel Müdürü Nihat Polat, kalite uygulamalarını tekstil sektöründeki krizden çıkış noktası olarak kabul ettiklerini söylüyor. Polat, "resmi toplantılar dışında kapım hep açıktır. Her çalışan bir sorunu, önerisi olduğunda gelip görüşebilir" diyor.

Çalışanların kurduğu kalite çemberlerinden olumlu sonuçlar alınınca ekip çalışmasına ağırlık verilmiş. Ekip çalışmaları sonucu üretim hataları yarı yarıya azalmış, muhtemel hataların önüne geçilmiş.

Şirketin Kalite Güvence Müdürü Melih Bozcan da, üretimde hareket kabiliyetinin arttığını günde ortalama 400 farklı kumaşla çalışma hızına eriştiklerini belirtiyor.

Genel Müdür Nihat Polat, Toplam Kalite Yönetimi'nin tasarrufların da başlangıcı olduğunu belirterek, "Kalite uygulamaları işletmeye bakışımızı değiştirdi" diyor.

İhracat arttı stok azaldı
* Şahinler Mensucat son 2 yılda müşteri kaybetmedi, aksine yüzde 40 yeni müşteri girişi oldu.

* 12-13 milyon marklık stokla çalışan fabrikanın stokları 5 milyon
marka indi.

* Üretimde hata oranı yarı yarıya azaldı.

* 96 yılında 2,046 trilyon, 97 yılında 3,425 trilyon ve 98 yılında 9,288 trilyon liralık ihracat yaptı.

* Almanya, Avrupa, İsviçre ve Hollanda'da satış noktaları ve mağazalar açtı.

* Günlük üretiminde 400 farklı kumaş çalışabilecek kadar hız kazandı.

Yazarlar sayfasına geri gitmek için tıklayınız.

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır