|
Butik tarzı danışmanlık: KRM
KRM Danışmanlık Genel Müdürü Bekir Özkan, şirketlerinin danışmanlık piyasasındaki rakiplerinden "hizmet üstünlüğü" ile ayrıldığını savunuyor
Türkiye'de faaliyet gösteren çok sayıda danışmanlık firması var. Özellikle son 5 yılda bu alanda büyük bir atılım yaşandı. Ancak sektörel altyapı henüz tam anlamıyla oluşmadan başlayan büyük rekabet, 25-30 milyon dolarlık bu pazarın daralmasına neden oluyor. Bu pazardan pay kapmak için yapılan mücadele ise zaman zaman hizmet kalitesine yansıyor. Böyle karışık bir piyasının içinde ancak işin kolayına kaçmayıp tam anlamıyla müşteri odaklı çalışan firmalar başarılı olabiliyor. KRM Danışmanlık, bunu en iyi yapabilen danışmanlık şirketlerinden biri. KRM Danışmanlık'ın "seyyah" Genel Müdürü Bekir Özkan, başarılarının nedenini anlattı.
Türkiye'deki yönetim danışmanlığı şirketlerinin portresi nasıl?
Bu konuda bir kavram kargaşası olduğunu düşünüyorum. Tüm insan kaynakları şirketlerinin unvanı Yönetim Danışmanı. Ancak bunların içinde gerçek anlamda yönetim danışmanlığı yapan şirket oranı yüzde 10'u geçmez. Çoğunluk, eleman araştırması ve seçimi yapan şirketlerdir. Kavram kargaşası, ancak müşterinin bilinçlenmesiyle giderilebilecek.
Sizce bu ne kadarlık bir takvimi içeriyor?
Aldığımız yol gayet iyi. Sanırım önümüzdeki 2-3 yıl içinde kavramlar yerine oturacak. Bu noktada hem bize hem de müşteriye görev düşüyor.
KRM Danışmanlık çizdiğiniz bu portrenin neresinde duruyor?
KRM butik tarzı bir yaklaşım sergiliyor. Parakende bir kuruluş değiliz. Bizim yaklaşımımızda her aday her şirkete gitmez. Doğru adrese doğru eleman ilkemizdir. Sloganımız da "Farkı yaratan insandır." Biz olaylara ticari olarak bakmıyoruz. Müşterilerimize iyi hizmet vermeyi misyon olarak kabullendiğimiz için iyi hizmet veriyoruz.
Hangi alanlardaki faaliyetleriniz daha yoğun?
Yüzde 70-80 oranında eleman araştırma ve seçimi üzerine çalışıyoruz. Bu alanda diğer firmalardan çok farklıyız. İlanlarımızda bile bunu görebilirsiniz. Çünkü ilanlarımız tüm ekibin katıldığı bir beyin fırtınası sonucu oluşuyor. Bunun yanısıra seçim konusunda başarıya ulaşmak için Kişisel Dinamik Analizleri'ni, adaylar için de İş Dinamikleri Analizi olarak adlandırdığımız uygulamalarımız var.
En çok hangi alanlarda danışmanlık başvurusu alıyorsunuz?
Ağırlıklı olarak talepte bulunulan sektörler satış, pazarlama, finans ve bilgi teknolojisi. Artık tüm insanlar işin insanda bittiğini anladılar. Teknolojiye ne kadar yatırım yaparsanız yapın, onu kullanacak insana doğru yatırım yapamazsanız verim alamazsınız.
Sizce Türk insanı danışman kullanmaya alıştı mı?
Danışmanlık için firmanın kendi dinamiklerini aşması, dışardan objektif bir gözle değerlendirilmek istemesi gerek. Patron şirketleri ile kurumsal şirketler konusunda yapılan bazı eleştiriler var. Bu konuda da yeterli bilince ulaşılmaması insan kaynaklarının gelişimini örseliyor. Danışmanlık, şirketlerin hata yapma maliyetini azaltıyor. Düzenin tam anlamıyla oturması biraz daha zaman alacaktır.
Danışmanlık sektörünün kendi içindeki sorunları nelerdir?
Sektörün oturmamasından kaynaklanan problemler var. Danışmanların çoğu ticari amaçla hareket ettiği için danışmanlara olan güven sarsılıyor. Gerçekten gizlilik gerektiren pekçok konuda tarafların sözlerine sadık kalmamaları da sorun yaratabiliyor.
Türkiye'deki danışmanlık pazarı bu kadar yoğun rekabeti kaldırabilecek genişlikte mi?
Değil. Ancak dediğim gibi, zaman içinde doğal bir eleme meydana gelecek. Müşteriyi memnun edebilen iyi danışmanlık firmaları yaşamını sürdürebilecek, diğerleri ise elenecek.
KRM Danışmanlık piyasadaki bu rekabetten hangi özelliği ile sıyrılıyor?
Birinci unsur; farkı yaratan insandır. İkinci unsur, talebe göre eleman seçimi yapıyor olmamız. Her işe her elemanı göndermememiz. Üçüncü olarak da, misyon olarak ticaretten yana düşünmememiz.
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|