|
Genç, dinamik ve başarılı: Bank Kapital
Bank Kapital'in 36 yaşındaki Genel Müdürü Levent Uğurlu, bankasına da yansıttığı başarısının sırrını "Kendini geliştirmeyi bilmek" olarak açıklıyor
AÇIL SEZEN
Krizin en büyük faydası, şirketlere kendilerini toparlamaları ve yeniden yapılanmaları açısından fırsat tanımasıdır. Ekonomik krizler karşısında doğru pozisyon almayı başarabilen şirketler, bu dönemlerde kendi mutfaklarıyla ilgilenme fırsatı bulabilirler. Bank Kapital bunu, hem de hizmet sektöründe başarabilen bir kuruluş. Bu doğrultudaki en büyük gücü Türkiye'deki bankaların en genç genel müdürü olan Levent Uğurlu ve ekibinden alan bankayı Uğurlu ve Bank Kapital İnsan Kaynakları Grup Müdürü Özlem Rodoslu'dan dinledik.
Bu kadar genç yaşta, böyle genç bir bankanın genel müdürü olmanın sırrı ne?
Bunun kesin bir sırrı olsa bunu pazarlamayı düşünürdüm. Ama başarıda en önemli nokta performansınızı hep aynı düzeyde sürdürebilmek. Kendinizi sürekli geliştirmek zorundasınız. Yani kendinize yatırım yapmalısınız. Ama bunları yerine getiren herkesin başarılı olacağı şekline bir kural yok. Biraz da şans gerekiyor.
Başarınızda ekibinizin dinamizmi nasıl rol oynadı?
Bir lider için en önemli şey ekibi. Alttaki ekip tarafından her zaman beslenirsiniz. Şu anda 586 çalışanımız var ve yaş ortalaması 31 olan bir bankayız. Bu oldukça düşük bir ortalama. Dinamizmi de böyle yakalayabiliyorsunuz. Ortak bir kurum kültürü böyle daha rahat yakalanabiliyor.
Sizin için "başarı"nın tanımı nedir?
Eğer müşteriler ve gerçek profesyoneller tarafından başarılı görülüyor ve takdir ediliyorsanız başarı anlamını bulur.
Bank Kapital'in insan kaynaklarına bakış açısı nasıl?
Biz kriz döneminde kendimize yatırım yaptık, kendi mutfağımızda birtakım düzenlemelere gittik. Son bir senedir ortak bir şirket kültürü oluşturulması yoluna çalışmalarımız var. Bunları beş ana başlıkta topladık: Performans yönetimi, kariyer yönetimi, iş çerçeveleri, eğitim projeleri ve kadroların standardizasyonu.
Kriz sizi nasıl etkiledi?
Kriz döneminde biz hiçkimseyi çıkarmadık. Mevcudu çok fazla artırmadan., işlem hacminin azalmasından dolayı atıl hale gelen işgücünü kariyerlerini geliştirebilecekleri bir şekilde diğer şubelere kaydırdık. Çalışanlarına sırtını dönmeyen bir banka olduğumuzu ispat ettik. İnsan azaltacağımıza onları verimli hale getirmeyi başardık.
Büyümekte olan kuruluşları bekleyen tehlikelerden biri karar almada yaşanabilecek hatallıklardır. Bunun önüne nasıl geçiyorsunuz?
Organizasyonların en büyük handikaplarından biri bu. Önlemenin en kolay yolu ise iletişim yoluyla açık tutmayı düşündük. Gerçekten çok liberal bir yapıyı oluşturmayı başardık. Böylece bürokrasiyi minimize edebiliyoruz.
Bank Kapital çalışanlarının mutluluğu için neler yapıyorsunuz?
98 sonunda bir çalışanların memnuniyeti anketi yaptık. Birçok faktörü içine alan bir çalışmaydı. Bunun sonucunda ihtiyaçlarımızı, ilgi duyulan konuları belirledik ve o tarihten bu yana çalışmalarımıza devam ediyoruz.
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|