kapat

21.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Genç beyinler, trafiğereklamla savaş açtı
Uluslararası Reklamcılık Derneği, IAA Türkiye Bölümü'nün düzenlediği Üniversitelerarası Reklam Yarışması sonuçlandı.

Bimaş, Hürriyet Gazetesi, Milliyet Gazetesi, Radikal Gazetesi, Sabah Gazetesi, İşte İnsan eki, Türkiye Gazetesi ve Yapı Kredi Bankası'nın katkılarıyla gerçekleşen yarışmanın ödül töreni Yapı Kredi Plaza A Blok konferans salonunda yapıldı.

Uluslararası Reklamcılar Derneği, IAA Türkiye Bölümü'nün bu yıl ikinci olarak düzenlediği ''2. Üniversitelerarası Reklam Yarışması'nda Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden 'Hermes Ajans' birinci seçildi. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesbi 'M.İ.R.A.J' Reklam Ajansı ikinci olurken, üçüncülüğü Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi 'Pentagraf Reklam ve Tanıtım Hizmetleri' dördüncülüğü ODTÜ İşletme Fakültesi'nden 'Oasis Ajans' ve beşinciliği Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden 'Ajans Anki' aldı.

Ülkemizde ekniyet kemerinin yeterli ve bilinçli olarak kullanılmasını sağlamak amacıyla düzenlenen yarışmada birinci seçilen Ajans Hermes'in hazırladığı kampanya prodüksiyonu Uluslararası Reklamcılık Derneği tarafından gerçekleştirilerek yayına hazırlanacak ve medyada yayımlanması sağlanacak.

Birincilik ödülü olarak 27-28 Eylül 1999 tarihlerinde Budapeşte'de yapılacak olan IAA Uluslararası Reklam Konferansı'na götürülecek olan Ajans Hermes'in öğrencileri ve danışmanı konferansa hazırladıkları kampanyanın sunumunu da yapacaklar.

Reklam medya dünyasının ve üniversitelerin büyük ilgi gösterdiği ödül töreninde açılış konuşmasını yapan Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanı Faruk Atasoy, dünya reklam sektörünü çatısını altınada toplayan Uluslararası Reklamcılık Derneği IAA Türkiye Bölümü'nün bu yarışma ile amacının, öğrencilere entegre pazarlama iletişimi konusunda, gerçek hayattan alınmış bir sorunu vakayı, gerçek hayattaki gibi bir düzende işleyip, onlara bu konuda deneyim kazandırmaya ilke edindiğini ifade etti. Konu seçerken de amaçlananın, topluma hizmet sorumluluğu olan bir sivil toplum örgütü olarak, sosyal amaçlı bir kampanya olmasına önem verildiğini anlattı. Atasoy, konuşmasının sonunda bu örneklerin çoğalması ve Türkiye'de de yapılacak bu tip kampanyaların, batıda olduğu gibi, devlet tarafından desteklenmesini dilediğini belirtti. Daha sonra Sabancı Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı öve Trafikte Ortak Akıl Plotformu Üyesi Güler Sabancı Kosova'da savaşı durduramıyoruz ama ülkemizde bir savaş kadar yurttaşımın hayatını kaybetmesine neden olan trafik kazalarını ileşitimin yardımıyla önleyebileceğimizi belirtti. Dereceye giren takımlara ödüllerinin verilmesiyle yarışmanın ödül töreni sona erdi.

27 takım katıldı
Ulusalararası Reklamcılık Derneği tarafından düzenlenen 2. Üniversitelerarası Reklam Yarışması'na 10 üniversiteden 27 takım katıldı. Şekilden çok içeriğin değerlendirildiği çalışmalarda ön elemeyi geçen 7 üniversiteden 11 takımın kampanyaları Uluslararası Reklamcılık Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri'nden oluşan Yarışma Komitesi tarafından değerlendirildi.

'Türkiye'nin kanayan yarası olan trafik kazalarının önlemek için ne gerekliyse yapılmalıdır.' temasının birinci öncelik taşıdığı yarışmada emniyet kemeri konusu ele alındı.

Uluslararası Reklamcılık Derneği Türkiye Bölümü emniyet kemerini doğru ve etkili kullanımı mesajını en etkin şekilde kamuoyuna iletileceği ve konu ile ilgili resmi kuruluşların gerekli zorlayıcı tedbirleri alması ve uygulamayı kolaylaştıracak kamuoyu ortamının yaratılması sağlamak amacını taşıyan çok yönlü bir reklam kampanyası fikri ile ikinci yıl konusu belirledi.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır