kapat

21.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
250 trilyonluk temizlik!
Türkiye'deki temizlik ürünleri pazarı 252 trilyon liraya, toplam tüketim 555 bin tona ulaştı. Yeni ürünlere meraklı Türk kadını, pazarı her yıl yüzde 10 büyütüyor

Seramik ocak temizleyici, çaydanlık temizleyici, kristal avize spreyi, çelik eşya temizleyici, banyo temizleyici. Elde temizlik için halı şampuanı, makine için halı şampuanı. Çamaşır suyu katkılı jel, katkısız jel. Deniz mavisi kokulu, taze çiçek kokulu, şeftali kokulu, kivi kokulu yumuşatıcı...

Renklilere ayrı, beyazlara ayrı, az yıkananlara ayrı, hassaslara ayrı...

Ürünler çeşitlenirken, temizlik ürünleri pazarı 252 trilyon liraya (630 milyon dolar), yıllık tüketim 555 bin tona ulaşıverdi. Türkiye pazarının her yıl yüzde 10 oranında büyümesi ve kadınların özel ürünlere olan merakı, temizlik ürünlerindeki rekabeti giderek artırıyor. Üreticilerin reklamlarda birbirlerini üstü kapalı ya da açıkça karalamasına kadar varan rekabet, fiyat düşürmüyor; ürün çeşidini artırıyor.

Türk markası az
Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği Başkanı ve Procter-Gamble Genel Müdür Yardımcısı Nutki Aksoy'a göre, Türkiye, temizlik ürünleri yönünden her zaman cazip bir pazar; çünkü kişi başına kullanım miktarı Avrupa'nın yüzde 20'si düzeyinde. Büyüme potansiyeli yüksek olduğu için gelişmiş marka ve teknolojilerin akınına uğruyor. Yeni temizlik ürünleri ile iki işi bir arada yapabilen ürünler, her zaman ilgi görüyor.

Benckiser, Procter-Gamble, Johnson-Johnson ve Colgate ve Henkel pazarı elinde tutan yabancı firmalar. Yerliler arasında da Bingo, Soli ve Hes var. En pahalı Ariel'i de, ucuz Alo'yu da üreten Procter-Gamble. Yeni markaların Türkiye pazarına girmesi gündemde. Bunların isimleri rekabetin çok sert olması nedeniyle gizli tutuluyor ama Avrupa pazarında iş yapan markalar Türkiye'yi izliyor. Çamaşır deterjanlarında pazarı elinde tutan yabancı markalar, bu oran sabunlarda yerli markalarda ağırlık kazanırken, ev temizlik ürünlerinde yerli ve yabancı markalar birbirine yakın miktarlarda. Çamaşır sularında yabancılar büyük pazar payına sahip ancak küçük pazar paylı çok sayıda yerli marka var.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır