Esra ÖZ
Bir süredir, gazete ve televizyonlarda "Süt uzmanlarının ikinci tercihi" sloganıyla başlayan bir kampanya izliyoruz. Tetra Pak tarafından, süt tüketimini teşvik etmek ve UHT Uzun Ömürlü Süt hakkında tüketiciyi bilgilendirmek amacıyla başlatılan kampanya sayesinde, ülkemizdeki süt tüketiminin yüzde 20-25 artması bekleniyor.
Eğitici ve duygusal içerikli bu kampanyada, uzun ömürlü sütün, sütü sağlıkla sunmanın en mükemmel ikinci yolu olduğu teması işleniyor.
UHT, İngilizce'de Ultra Yüksek Isı anlamına gelen "Ultra High Temperature" sözcüklerinin ilk harflerinden oluşuyor. Bu yöntem, sütün 2-6 saniye süreyle, 135-150 derece sıcaklığa tabi tutulduktan sonra, aynı hızla 20 dereceye indirilerek, zararlı mikroorganizmalardan arındırılması prensibine dayanıyor.
Ardından bu katkısız süt, tazeliğini ve besin değerlerini dış etkenlerden uzun süre koruyan ambalajlarda tüketicilere sunuluyor.
Tetra Pak Genel Müdürü Jan Hildingstam, "Türkiye'de doğrudan içim amaçlı süt tüketimi yılda 5.7 litreyle, sağlığımız için gerekli düzeyin çok altında. Buna karşılık sütün tatlı ve yiyecek yapımında kullanım oranı daha yüksek. Amacımız, süt içim oranını artırmak." diyerek sütün "içilmekten" çok "yenildiğini vurguluyor.