kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Ağustos 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Günaydın 
YÜKSEL AYTUĞ

Tarkan'a makyaj yeter mi?

Tarkan albümünü sattırmak için soyunup, dökündü mü? "Rafta" kalan albümler, "rasta" ile satılabilir miydi? Megastar'ın son halini gören bazı kişiler durumu böyle yorumluyorlar. Peki rastalı saçları, seksi pozları, düşük bel pantolonu ve poşusuyla "Yeni Tarkan" eskisinden daha fazla iş yapar mı? Bence yapar. Bu kanaate varmam için ünlü menajer Özgür Aras ile Tarkan konusu üzerine 15 dakika sohbet etmem yetti. Özgür, "yıldız pazarlama" işinin profesyonel anlamda eğitimini almış biri. Türk müzik dinleyicisinin karakteristik özelliklerini ve tüketim alışkanlıklarını da yılların tecrübesi ile iyi analiz etmiş nitelikli bir sektör insanı. Söze girerken "Tarkan bir trendsetter (moda belirleyici) olarak pazarlanmak zorunda" dedi. Son albümünde Tarkan'ın sade ve iddiasız imajı bizim tüketiciyi hiç gıdıklamamıştı. Zira onlar, yıllardır Tarkan saçını nasıl kestirirse öyle kestirmiş, nasıl giyinirse öyle giyinmişlerdi. Ama "kısa saçlı, gömlekli, kravatlı Tarkan" onlara model oluşturamamıştı. Zira Nihat Doğan'ın imajı ile Tarkan'ın imajı arasında neredeyse bir fark yoktu. Özgür Aras iddialı konuştu. Dedi ki, "Şimdi remiks yapılan şarkıları daha bir dikkatle ve istekle dinleyecekler. Gözlerinde Tarkan'ın yeni halini canlandıracaklar. Bir süre sonra sokakta saçları rastalı gençlerin fazlalaştığını göreceksin. Yüksel Ağabey, istersen seninle 10 gün sonra Taksim'deki mağazalara bakalım. Emin ol Tarkan'ın pantolonu ve poşusu peynir ekmek gibi satılıyor olacak..." Şov dünyasında günümüz gerçekleri çok kesin ve katıydı: Şarkı söylemek tek başına yeterli olmuyordu. Ünlü gazoz reklamının sloganını müzik sektörü için tam tersine çevirmek gerekiyordu: Susuzluk hiçbir şey, imaj her şeydir!..