kapat
   
18 Mart 2007 Pazar
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Nuran Yildiz @ SABAH
 
Reklam ajansları siyasette her şeye kadir mi?
Mumcu'ya da öneriler
"Aşkınla, birken yüz oluyorum!"
Müşteriyle aynı dili konuş
Maçoluk iki tokat meselesi değil!
Meclis'e girmek için erkek olmak şart!
Aklımda kalan

Reklam ajansları siyasette her şeye kadir mi?

Son günlerde siyasi partilerde bir telaş, reklam ajansı arıyorlar.
Hangi parti yöneticisiyle konuşsam ajans sunumunda. Ajanslar bu anlamda üç gruba ayrılıyor: Daha önce siyasal kampanya yapmış olanlar, ilk kez kampanya yapmak isteyenler, bir de taşıdığı risk nedeniyle bu işe hiç bulaşmayıp, tatlı hayatını bozmak istemeyenler.
Bir siyasal parti reklam kampanyası yapmalı mı? Yapmalı. Parti bağlarının zayıfladığı, merkeze yığılmanın arttığı "yeni siyaset"te kampanyaya gereksinimleri var. "Yok aslında birbirinden farkı" düşüncesini farka dönüştürmek için bir gösteri, bir şov gerekiyor. Peki bir reklam kampanyasının sonuçlara etkisi ne derseniz... Söyleyelim. Yüzde 3 ile 7 arasında değişiyor. Yüzde 7 oranında etkili olabilmesi için de kararsızlar çok fazla, kampanya çok iyi tasarlanmış olmalı. Bilmem fark ettiniz mi; bu yüzde 7, aynı zamanda Genç Parti'nin Taran kampanyalı seçiminin sonucu. Ama o kampanya Taran'ın iyi siyasal reklamcı olduğunun değil, iyi reklamcı olduğunun kanıtı.
Birçok siyasetçinin onca ajans sunumundan sonra geldiği noktayı içlerinden birisi şöyle özetledi: Milyarlarca liranın döndüğü bu piyasada bu kafayla bisküvi bile satamazlar aslında.
Demek ki neymiş? Birlikte çalışılacak ajans bulunsa da, umutları yüz yüze iletişimdeki başarıyla beslemeli.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Zor ilişki: Askerler ve gazeteciler   / 11-03-2007
 AKP-Ali Taran cephesinde işler karışık   / 04-03-2007
 Markalar ölümü yenecek mi?   / 25-02-2007
 AKP'ye fındık, fıstık muamelesi mi?   / 18-02-2007
 Başbakanlık'ta iktidar yorgunluğu   / 11-02-2007
 Çapkınlar için iletişim önerileri   / 04-02-2007
 TÜSİAD'ın iletişiminde sorun var   / 28-01-2007
 Ölüm iletişimin bittiği yerdir   / 21-01-2007
 Yatırım imaja yapılır   / 14-01-2007
 Lider eşlerini ne yapsak?   / 07-01-2007
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Bütçe açığı ve gelişimi
Bütçe açığı istikrar programının...
NURAN YILDIZ
Reklam ajansları siyasette her şeye kadir mi?
Son...
Kurtuluşun bilinmeyen fotoğrafları
250 bilinmeyen cephe fotoğrafının derlendiği 'Bir Hürriyet Türküsü'...
Süper kahraman kostümü tehlikeye özendiriyor
Uzmanlardan ailelere uyarı: Çocuklarınıza, süper kahraman giysileri...
C'sini konuşmak istemiyorum
C'sini konuşmak istemiyorum
Baykal'ın, "Erdoğan cumhurbaşkanı olmamalı. Silahlı Kuvvetler buna...
'Modernite din için en büyük tehlikedir'
'Modernite din için en büyük tehlikedir'
Diyanet'in dergisinde, modernizmle dini hayat arasındaki bağlantı ele...
IMKB
E: 41.820 D:% 1,52
DOLAR
S: 1,407 D:% -0,107
EURO
S: 1,871 D:% 0,457
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu