|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paris Hilton'a ihtiyaç var mı?
Saygın haber ajansı AP, "Paris Hilton haberlerine ihtiyacımız var mı" diye bir test yaptı. Bir hafta Paris Hilton haberi yayımlamadı. Hiçbir gazete ajanstan bu yönde bir haber talep etmedi.
Haberi çıkmayınca soran olmadı
AP ajansı sosyetik güzel Paris Hilton'u bir hafta boyunca haber yapmadı. Sonuç: Binlerce aboneden biri bile haberini istemedi.
Dünya çapında etkin olan haber ajansı Assosiated Press, Hilton otellerinin varisi sosyetik güzel Paris Hilton'la ilgili ilginç bir test yaptı: AP, her yaptığı olay olan Hilton'un haberlerini bir hafta boyunca yayınlamama kararı aldı. Deney 19 Şubat'ta başladı. Bu dönemde yayınlanmayan haberler arasında Hilton'un Las Vegas ve Beverly Hills'teki doğum günü partileri de bulunuyordu. AP, kararın öyküsünü anlattığı haberinde, editörlerin "Bu medya fenomeni bir hafta süreyle takip edilmezse ne olacağını görmek istediklerini" yazdı. Kararın alınmasıyla birlikte editörler "herhangi birisi bunun farkına varacak mı", "herhangi biri bunu umursayacak mı", "Bize ilginç bir şey söyleyen olacak mı" diye gün be gün takip ettiler.
HABER
ATLANMADI Sonuç ise dikkate değer hiçbir tepki gelmemesi oldu. AP yetkilileri, "AP'ye abone binlerce medya kuruluşundan hiçbiri Hilton haberi istemedi. Hiçbiri, haber değeri olan bir olayın atlandığı hissine kapılmadı" dedi. AP'ye konuşan New York Eyalet Üniversitesi gazetecilik bölümü profesörlerinden Jarvis, medyanın, "Herkes izlediğine göre biz de izlemeliyiz" düşüncesinden hareketle bu tür insanları haber yaptıklarını söyledi. Jarvis bunun medyadaki bir hastalık olduğuna dikkat çekti.
Nurdeniz KUTSEL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|