'İnceleme raporu kontrolörün kendi kişisel görüşüdür'
Petrol Ofisi Finansman Direktörü Hüseyin Keçeci, "Gelirler kontrolörleri görüşlerini bağımsız olarak ifade eder. Ama raporlar kontrolörün kişisel görüşünü ortaya koyar" diyerek tepki gösterdi.
İstanbul Üsküdar Vergi Dairesi'nin vergi kaçağı raporunun İş-Doğan Petrol Yatırımları ile ilgili olan ilk bölümünün tebligatının ardından 5 yıllık zamanaşımı için geri sayım durdu. Petrol Ofisi, sadece İş-Doğan Yatırımları'nın stopaj iadesi ile ilgili yapılan inceleme sonucunda 2001 yılı için vergi dairesi tarafından tahsili istenecek tutarın faiz ve cezası ile birlikte 3.3 milyon YTL olduğunu açıkladı. İş- Doğan ile birleştirilen Petrol Ofisi'nde 1.2 milyar YTL vergi kaçağına yol açıldığını ileri süren ilgili raporların önümüzdeki dönemde Boğaziçi Vergi Dairesi'ne gitmesi bekleniyor.
'YENİ RAPORLAR GELEBİLİR' Konu ile ilgili CNBC-e televizyonunun sorularını yanıtlayan Petrol Ofisi Finansman Direktörü Hüseyin Keçeci, şöyle konuştu: "Şu ana kadar bize 2001 ve 2002 yıllarına ilişkin İş-Doğan şirketinin vergi inceleme raporu ulaştı. Raporda bizden talep edilen 3.2 milyon YTL'lik banka işlemlerinin stopajından kaynaklanan verginin ödenmesine ilişkin talep var. İştirak
satın almasına ilişkin finansman giderlerinin gider yazılmamasına ilişkin bir görüş var. Bu görüş geçerliliğini devam ettirir ve rapor haline gelirse yeni bir rapor gelebilir. Bu raporun bize gelme olasılığı var. Biz olmaması gerektiği kanaatindeyiz."
'TASARIYI MALİYE DEĞİŞTİRDİ' Keçeci, yeni bir rapor gelmemesi gerektiğini anlatarak şu yorumu yapıyor: "Biz, önceki yıllarda Maliye Bakanlığı'nın görüşüne, yargı kararlarına ve otoritelerin görüşüne bakarak faaliyetlerimizi sürdürdük. Kurumlar, kanuna bakar, açıklık yoksa tebliğe bakar, yine açıklık bulamadıysa yazılı görüş sorar. Maliye Bakanlığı'ndan PO dışında çeşitli kuruluşların 1950'lerden bu yana aldığı yazılı görüşler, bugüne kadar verilmiş mahkeme kararları dikkate alınmıştır. Nitekim, Maliye Bakanlığı bu görüşünü haziran ayında yürürlüğe giren Kurumlar Vergisi Kanunu ile açıklığa kavuşturmuştur. Kurumlar Vergisi Kanunu'nun 5. maddesi iştirak satın almasıyla ilgili finansman giderlerinin gider yazılabileceğini açıkça kanun hükmü olarak ifade etmektedir.Bir argüman şöyle olabilir. Bu kanun tasarı halindeyken Meclis'e indiğinde finansman giderlerinin gider olarak kabul edilemeyeceği şeklindeydi. Fakat zannediyorum Maliye Bakanlığı düzeltme gereği duydu. Meclis Genel Kurulu'nda Maliye Bakanlığı'nın daha önce verdiği görüşler ve mahkeme kararlarına paralel olarak söz konusu giderlerin düşülebileceğine dair hükümle yasalaştı." Gelirler kontrolörlerinin görüşlerini bağımsız olarak ifade ettiğinin altını çizen Hüseyin Keçeci şöyle konuştu: "Gelirler kontrolörleri görüşlerini bağımsız olarak ifade ederler. Bağımsız olarak ifade edilen bu görüşlere karşı hem Maliye Bakanlığı hem de yargı yolu açıktır. Maliye Bakanlığı daha önce yayınladığı yine bir özel görüşte Maliye Bakanlığı'nın muktezalarına aykırı raporların yazılmaması gerektiğini örgütüne duyurmuştu. Ancak buna rağmen inceleme raporu yayınlanabilir. İnceleme raporu kontrolörün kişisel görüşünü ortaya koyar. Bu tür rapor düzenlense dahi biz Petrol Ofisi, İş-Doğan ortaklığına karşı vergi cezası oluşturulamayacağını düşünüyoruz."