kapat
   
28 Kasım 2006 Salı
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bolu Dağı Tüneli 15 Aralık'ta açılıyor
Bolu Dağı Tüneli 15 Aralık'ta açılıyor

Bolu Dağı tünelinde açılışa dönük son hazırlıklar sürerken, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, ''Bolu Dağı Tünelinin İstanbul-Ankara yönünü 15 Aralık 2006 tarihinde ulaşıma açabileceğiz'' dedi.

Karayolları Genel Müdürü Turhan, Bolu Dağı tüneline gelerek, yetkililerden yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, AA muhabirine, havaların güzel olmasını en iyi şekilde değerlendirip, imalatları tamamlamak ve Bolu Dağı Geçişini trafiğe açmak arzusunda olduklarını belirtirken, ''arkadaşlarımız, müteahhit firma, müşavir firma, Karayollarının bütün arzusu bu... İnşallah bir an önce bu işleri tamamlar burayı trafiğin hizmetine açarız'' dedi.

ÖNCELİK
İSTANBUL-ANKARA İSTİKAMETİ


Turhan, Bolu Dağının açılması konusunda kesin bir tarih vermenin zorluğunu anlatırken, şöyle konuştu:

''Yapılacak olan imalatlar, hava şartlarına bağlı. Ekim ayı bildiğiniz gibi çok yağışlı geçti bölgede. Kasım ayı iyi gidiyor. İmalatlarımız toparlandı. Özellikle ve öncelikle Bolu Dağı Geçişinde, trafiğe hizmet veren geçişte İstanbul- Ankara yönünde çok sıkıntı çekiyoruz. TIR'ların makaslaması, bir kar yağışında, yağmurda, buzlanmada ulaşım önemli ölçüde aksıyor. Biz de, bir an önce İstanbul Ankara istikametini bitirip, gerektiğinde burayı bir servis yolu olarak, ulaşımda aksayan zamanlarda burayı servis yolu olarak kullanma önceliğine sahip olalım diye, bu istikameti bitirmeye çalışıyoruz. Bir mani olmazsa, hava şartlarında sorun sıkıntı yaşanmazsa, bu hafta sonuna kadar çizgisi ile birlikte İstanbul Ankara istikametini bitireceğiz.''

İSTANBUL-ANKARA YÖNÜNDE HEDEF 15 ARALIK

Sonuçta Bolu Dağı geçişinin İstanbul-Ankara yönünü 15 Aralık 2006 tarihinde açabileceklerini ifade eden Turhan, açılan yolun devamlı ve düzgün bir işlevi olmayacağını, buradaki amaçlarının mevcut ulaşıma hizmet veren yoldaki trafiğin azalması için, bir 'servis yolu' amacıyla da olsa, ulaşımı sağlamak niyetiyle burayı hızlı şekilde hazırladıklarını belirtti.

Turhan, tünelin İstanbul-Ankara yönünün üst yapısı ve yol çizgisiyle birlikte bu ayın sonunda tamamlanmış olacağını, Aydınlatmayla ilgili montaj çalışmaları, trafik güvenliği sistemleriyle ilgili çalışmalar devam ettiğini, bunların tamamlanmasına dönük hedefin de ''Ocak 2007'' olarak öngörüldüğünü vurguladı.

ANKARA-İSTANBUL YÖNÜNDE İSE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

Bu arada tünelin Ankara-İstanbul istikametinde de çalışmaların sürdüğüne işaret eden Genel Müdür, ''tüm gayretimiz, hedefimiz, bu yıl sonuna kadar bu işi tamamlamak. Baştan beri böyleydi. Ama bu tarih biraz sarkabilir. Ekim ayının yağışlı gitmesi, çalışma programımızı biraz öteledi'' şeklinde konuştu.Bolu Dağı geçişinde en fazla zorlanılan dönemlerin, Şubat-Mart dönemleri olduğunu ifade eden Turhan, ''İnşallah çalışmalarımızı tamamlayarak, yolu o günlere yetiştiririz diye hedefliyoruz. Bolu Dağı geçişinin ne zaman açılacağı sorusunun cevabı ise hava şartlarına bağlı'' dedi.

MALİYET 895 MİLYON DOLARI BULACAK

Bolu Dağı geçişi için yolun, tamamen teslim edildiğinde fiyat farkıyla beraber 895 milyon dolara mal olacağını ifade eden Tokgözoğlu, ''Bu paranın içerisinde 285 milyon dolar ise fiyat farkı dahil 6 kilometre uzunluğunda ve iki tüplü tünele harcanan paradır'' diye konuştu.

''BOLU DAĞI TÜNELİ DEPREMDEN ETKİLENMEZ''

Bitirilmiş bir tünelin bir depremde en sağlam, en emniyetli bir mühendislik yapısını olduğunu ifade eden Tokgözoğlu, şöyle konuştu:

''Bunun bir defa kamuoyu tarafından böyle bilinmesi lazım. Bizim tünelimizde bitirildiğine göre, dağı içerisine çelik bir boru hiç bir şekilde depremden etkilenecek şekilde değildir. Ayrıca tünelin dışındaki 4.5 kilometre uzunluğundaki viyadüklerde Kasım depremini görmüş ve bir çoğu başarıyla çıkmıştır. Yeni viyadüklerimizde de her türlü önlemler alınmıştır. Deprem hangi büyüklükte olursa olsun tünel asla servis dışı kalmayacak. Ancak tamir edilebilir küçük hasarlarla atlatılacaktır. Tünel çok önemli. Tünelin güvenliği çok önemli. Her türlü güvenlik önlemimiz alındı...Son derece güvenli ve emniyetli modern bir tünel.''

ANKARA-İSTANBUL ARASI 3.5 SAATE İNECEK

Tünelin açılmasıyla yolun mesafesinde bir kısalma olmadığına işaret eden Tokgözoğlu, ''Ankara-İstanbul arası, yine 440 kilometre. Ancak üç şeritli erişim kontrollü, konforlu yol olduğu için, süre olarak bir kısalması var. 120 kilometre proje hızı olduğu düşünülürse 3.5 saatlik bir süre olacaktır'' dedi.

''BUZLANMA YAŞANMAYACAK''

Tokgözoğlu, buzlanmayla ilgili de araştırma yaptıklarını ifade ederken, şunları kaydetti:

''Konuyla ilgili Karayolları Genel Müdürlüğüne bir rapor sunuldu ve onlar tarafından da onaylandı. Tünelin, viyadüklerin ve vadinin canı kurulan kontrol merkezinde atacak. Oradan her şey kontrol altına alınacak. Burada endişe edilen yerlere, tünel giriş çıkışlarına ve viyadüklere ses sensörlerimiz var. Bu sensörler yolun üzerinde bulunan sıvının analizini yapıp, kontrol merkezine yol üzerindeki sıvının donacağı süreyi bildirecek. Kurulan sistemle yola, tuzlu su eriğini püskürtülecek ve bu tuzlu su, yolun buzlanmasını engelleyecek. Buzlanma yaşanmadan buzlanma olayı bitirilecek.''

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Borsa günlük %2,76 geriledi
 Vergi ve harçlara %7,8 zam
 Asgari ücret görüşmeleri başlıyor
 Sözleşmeli personele sendika yolu
 Zekat fonu kuruluyor
 Yeşil kartlılara ilaç yok
 Gaz yağına zam fuel-oile indirim
 Akbank'tan 200 milyon YTL sermaye artırımı
 Dünya Bankası Türkiye Direktörü belli oldu
 Deva Holding hisseleri devredildi
 Mektubu IMF'ye gönderdik 1.1 milyar $ borç öteledik
 Gençler uzaklaştı, borsa milyoner yaşlılara kaldı
 Mevduat vadesi kısalıyor, halk dövize kayıyor
 Merrill Lynch: Dolar değer kaybetmeye devam edecek
 'Bizim sınırımız olmayacak' dedi sigortayı yurtdışına ihraç...
 Tatlıcı kulelerinin kapısı 18 ay sonra Tepe ile açılacak
 'Gazda Rusya'dan Ukrayna benzeri sürprizler beklenmeli'
 Tunceli suyunu satıyor turizm için ilgi bekliyor
 İTO'dan AB'ye: Vize için bizim kefaleti kabul edin
 AB riski fiyatlandığı için İMKB yüzde 1.75 yükseldi
 Carlyle, Ortadoğu'da yatırımlarına başlıyor
 'Konutta hülle satışları bankaya sorun çıkarabilir'
 Lamborghini'yi Türkiye'de Doğuş Otomotiv satacak
 Unakıtan: Cezaların tahsilatı başladı
 Piyasa serbestleşti, rakı, şarap ve viskide kayıtdışı...
 Türkiye'nin rekabet gücü en yüksek sektörleri 11 tane
 İtalyan ve İspanyol işadamları Türkiye'ye çıkarma yapacak
 Türkiye pazarı Fransız şirketler için hassas ve umut verici
 '17 Kasım itibariyle 2005 ihracatını aştık'
 OPEC: Petrolde 50-60 dolarlık fiyat makul
 Yaşar Grubu Dyo Boya'nın % 20'sini satıyor
 KOBİ'ler için dil okulu projesi
 Şirketlerden
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Ekonominin kaderini Erdoğan'ın kararı...
MELİHA OKUR
THY Papa fırsatını iyi kullansın
Hoşgeldin savaşçı Papa...
Amerika'ya yerleşmem çünkü âşığım
Manken Güzide Duran ABD'de tanınmasına rağmen oraya yerleşmeyi...
60'ını geçen Türk erkekleri ayda bir kez seks yapıyor
Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği'nin bir araştırmasına göre...
Koruma Kurulu bile Acaristan'a çalışmış
Koruma Kurulu bile Acaristan'a çalışmış
Acarlar'ın, bir çivinin bile çakılamayacağı Beykoz'daki özel...
Üç vakte kadar müsteşar!
Üç vakte kadar müsteşar!
İmam Bayram Uzuner, 13 ayda il kültür müdür yardımcılığına yükseldi,...
IMKB
E: 37.184 D:% -2,76
DOLAR
S: 1,480 D:% 0,715
EURO
S: 1,947 D:% 1,064
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu