6 aylık hesap işletim ücreti için 113 YTL isteyen bankaya Tüketici Hakem Heyeti 'Fahiş fiyat uyguladın' dedi.
Bankaların işlem ücretlerinin yüksekliği tartışmaları da beraberinde getiriyor. En son bir bankanın 6 aylık hesap işletim ücreti olarak 113 YTL istemesi üzerine konuyu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'na götüren Ali Kahya adlı bir vatandaş paranın iadesi yönünde kararın çıkmasını sağladı. Fatih Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin imzasını taşıyan kararda olayın özeti ve alınan karar şöyle sıralandı: "Ali Kahya'nın bir bankanın 3 ayrı şubesinde bulunan vadesiz mevduat hesaplarından 6 aylık hesap işletim ücreti adı altında 113 YTL alınmıştır. Tüketici bu hesaplar açılırken sadece nüfus kağıdı ve ikametgah bilgilerini verdiğini, herhangi bir sözleşme imzalamadığını, bu sebeple de böyle bir kesinti yapılacağını bilmediğini belirterek söz konusu tutarın yasal faizi ile kendisine iadesini istedi. Bankadan gönderilen yazıda ise vadesiz mevduat hesapları üzerine sunulan hizmete yönelik olarak düzenlenen ve vadesiz hesaplardan alınacak hesap işletim ücretine ilişkin duyuruların bankaların tüm şubelerinde müşteriler tarafından görülecek yerlerde ve bankaların internet sitesinde ilan edildiğini bildirildi. Bunun üzerine hakem heyeti bankanın üç hesaptan aldığı işlem ücretini nasıl ve neye göre kestiğinin belli olmadığını, verilen hizmet karşılığı alınan ücretin hak ve nispet kurallarına göre fahiş olduğuna karar vererek 113 YTL'nin geri ödenmesine karar verdi." Söz konusu karara karşı itiraz hakkı bulunduğu belirtilirken, tüketici hakem heyetlerinde benzer şekilde çok sayıda şikayetin bulunduğu ifade ediliyor.