Şener: 2010'da vatandaşların % 51'inin internet kullanıcısı olması hedefleniyor
Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllattif Şener, 2010 yılında vatandaşların yüzde 51'inin internet kullanıcısı olması ve evlerin yüzde 48'inin internet erişimine sahip olmasının hedeflendiğini bildirdi.
CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı ve Bilişim Zirvesinin ortak açılış töreninde konuşan Bakan Şener, bu yılki zirvenin ana temasının rekabet gücü olarak belirlenmiş olmasını son derece anlamlı ve yerinde bulduğunu söyledi.
Rekabet gücünden bahsederken küreselleşmenin önemine değinen Şener, ''Dünya son 10 yılda küreselleşmede çok daha farklı... Bu dönemde dünya bir ağ toplumuna dönüşmüştür'' dedi.
Şener,
dünyanın minik boya indirgendiği bu ortamda rekabetin de yerel olmaktan çıktığını ve küresel rekabet niteliğine dönüştüğünü, artık firmaların kendi ülkelerindeki firmalardan ziyade dünyadaki firmalarla rekabet ettiğini bilmek zorunda olduğunu söyledi. Abdüllatif Şener, artık ülkelerin, firmaların ve bireylerin güçlü olabilmesi için küreselleşmenin neresinde olduğu sorusunu kendisine sorması gerektiğini, günümüzde güce giden yolun dostluklardan ve işbirliğinden geçtiğini aktardı.
BİLGİ TOPLUMUNDA STRATEJİK AMAÇLAR
Hükümeti kurarken bir eylem planı hazırladıklarını ve e-dönüşüm Türkiye projesinin bu eylemin temellerinden biri oluğunu hatırlatan Şener, 2006-2010 yıllarını kapsayan bilgi toplumu stratejisinin Yüksek Planlama Kurulu kararıyla yürürlüğe girdiğine değindi. Bakan Şener, bilgi toplumu stratejisinde amaçlardan ilkinin sosyal dönüşüm olduğunu belirterek, ''Bu bağlamda vatandaşların 2010 yılında yüzde 51'inin internet kullanıcısı olması, evlerin yüzde 48'inin de internet erişimine sahip olması hedeflenmiştir'' dedi. Bilgi toplumunda diğer bir stratejik amacın da bilgi ve iletişim teknolojilerinin iş dünyasına nüfuzu olduğuna işaret eden Şener, şöyle devam etti:
''Bilgi ve iletişim teknolojileri, firmaların rekabet gücünün artırılması ve yeni pazarlara erişim açısından son derece önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatlardan faydalanmak amacıyla özellikle KOBİ'lerin bu teknolojilere erişim imkanlarının artırılması ve kullanım yetkilerinin geliştirilmesine yönelik programlar tasarlanmıştır. Bu programların tasarlanmasında ülke ekonomisindeki ağırlıkları da dikkate alınarak tarım, otomotiv, tekstil, turizm ve ticaret hizmetleri öncelikli sektörler olarak değerlendirilmiştir. Bu programların uygulanması sonucunda işletmelerin yüzde 95'inin bilgisayar sahibi olmaları, yüzde 70'inin geniş bant internet erişiminin bulunması ve toplam iş hacminin yüzde 15'inin e-ticaret vasıtasıyla yaratılması hedeflenmektedir.''
''BİLİŞİM VADİSİ İÇİN ÇEŞİTLİ TEŞVİKLER...''
Abdüllatif Şener, bilgi toplumu stratejilerinden olan kamu yönetiminde modernizasyon ve e-devlet yaklaşımına da değinerek, kamu hizmetlerinin yüzde 70'inin elektronik ortamda da sunulur hale gelmesi, vatandaş memnuniyetinin yüzde 80 seviyesine ulaştırılması ve kamu harcamalarının yüzde 90'ının e-ihale yoluyla gerçekleştirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Stratejinin önemli önceliklerden birinin yerli bilgi teknolojileri sektörünün geliştirilmesi olduğunu belirten Şener, yerli yazılım ve bilgi teknolojisi sektörünün geliştirilmesine yönelik birçok eylem tasarlandığını anlattı. Şener, şunları söyledi:
''Bunlardan önemli bir tanesi de ülkemizde bir bilişim vadisi oluşturulmasıdır. Bu kapsamda çok uluslu bilgi teknolojileri firmalarının ülkemize yatırım yapmasına, ARGE ve yenilikçilik alanlarındaki yetkinliklerinden ve uluslararası bağlantılarından yerli firmalarımızın da faydalanmasına ve birlikte çalışabilmelerine elverişli bir ortamın yaratılması amaçlanmıştır. Bilişim vadisinin uluslararası firmalar açısından bir cazibe merkezi olması için çeşitli teşvikler hayata geçirilecek ve kolaylıklar sağlanacaktır. Bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün geliştirlmesi amacı doğrultusunda tasarlanan eylemlerin hayata geçirilmesiyle 2010 yılında Türkiye bilgi teknolojileri pazarının 9 milyar dolar, ihracat hacminin ise 400 milyon dolar seviyesine ulaşması hedeflenmektedir.''
''AR-GE VE YENİLİKÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ...''
Strateji kapsamında iletişim hizmetlerinde rekabetin artırılarak bu hizmetlerde kalitenin yükseltilmesi ve fiyatların düşürülmesinin ele alınan diğer bir konu olduğuna işaret eden Şener, telekomünikasyon sektöründe rekabet ortamının tesisi konusunda AB'nin lider ülkelerinin yakalanması, geniş bant altyapısının da toplumun yüzde 95'ini kapsayacak şekilde yaygınlaşmasının hedeflendiğini ifade etti.
Abdüllatif Şener, şunları kaydetti:''Stratejinin diğer bir amacı da AR-GE ve yenilikçiliğin geliştirilmesidir. Bilgi toplumuna dönüşüm sadece başkalarının geliştirdiği bilgiyi kullanmak değildir. Bilginin kullanımı önemli olmakla birlikte, en az o kadar önemli olan da söz konusu bilginin üretilmesidir. Bu noktadan hareketle bilgi toplumu stratejisinde ülkemizin AR-GE ve yenilikçilik kapasitesinin geliştirilmesine yönelik tedbirlere yer verilmiştir. Bu bağlamda 2010 yılında ülkemizdeki toplam araştırmacı sayısının 40 bine, AR-GE yatırımlarının GSMH'dan aldığı payın ise yüzde 2'ye ulaştırılması hedeflenmiştir. Bu miktarın yarısının özel sektör kaynaklı olacağı öngörülmektedir.'' Günümüzde bilgiyi üreten ve onu katma değerli ürün ve hizmetlere dönüştürenlerin küresel ekonomide söz sahibi olacaklarına dikkat çeken Şener, ''Bu ise sürekli düşünmeyi, sorgulamayı, öğrenmeyi, araştırmayı ve daha iyiye ulaşma çabasını gerektirmektedir. Bilgi toplumuna dönüşüm ancak insanımızın, kamu yöneticilerimizin ve işletmecilerimizin bu düşünce yapısını benimsemesi ve faaliyetlerini bu doğrultuda yönlendirmesiyle mümkün olacaktır'' şeklinde konuştu.
Bakan Şener, daha sonra fuar ve zirvenin açılışını gerçekleştirerek standları gezdi ve yetkililerden bilgi aldı.