|
|
|
|
|
|
45 senede çok para kazandım
Geçen kış verdiği bir konserin kayıtlarından albüm yapan Vedat Sakman: 45 senedir ekmeğimi müzikten kazanıyorum. Birkaç senede popüler olanlar, uzun vadede benim kadar kazanmıyor '.
Solo albümlerini hep birkaç yıl arayla çıkaran Vedat Sakman, 'Konser' adını verdiği çalışmasıyla sevenlerinin karşısında. Geçen kış İş Sanat'ta verdiği konseri albüm haline getiren sanatçı, 'Ayrılık da Sevdaya Dahil', 'İlla' ve 'Götürelim Abi' gibi tanıdık parçalarını seslendiriyor. "Amaan... Konser albümü çok da önemli değil" diye düşünüyorsanız, çok yanılıyorsunuz. Neden mi? Cevabını Vedat Sakman veriyor: "Konser kaydı müzisyenin kartvizitidir. Her müzisyen mutlaka yapmalı." Gündelik yaşamında sükunetten taviz vermeyen ama söz müzisyenlerin telif hakları olunca elinden geleni ardına koymayan aranjör, besteci ve aynı zamanda da bir prodüktör olan Vedat Sakman'la müzik yaşamını ve yakında çıkaracağı yeni albümü konuştuk.
TEMBEL DEĞİLİM
* Neden bir albümden diğerine bu kadar ara veriyorsunuz? Bu albümlerin arası, yaptığım prodüksiyonlarla dolu. Zuhal'in (Olcay) üç, Leman'ın (Sam) bir albümü var. Banu Akın ve Ece Ülker'in albümlerini, tiyatro ve sinema müziklerini de yaptım. Tembel bir insan değilim, epey üretim yapıyorum. Ama solo albüme ancak bu kadar zaman ayırabiliyorum.
* Konser albümü projesi nasıl doğdu? Albüm biraz düşeş oldu aslında. İş Sanat'ta bir konser verdik, konserin kaydolduğundan haberimiz yoktu. Bir-iki hafta sonra elimize birkaç CD geldi. Dinledik, olağanüstü CD'ler. İş Sanat'ın teknisyenleri yapmış. Biz de stüdyoda düzelterek bu albümü çıkardık. Aslında 16 şarkı vardı. Tek CD'de topladık.
* Parçaları neye göre elediniz? Devamı gelecek mi? Albümdeki parçalar bir bütün içindeydi ama işin ticari yönünü de düşündük. İki CD olduğu zaman maaliyet artıyor. Zaten piyasada bir geçiş dönemi yaşanıyor. Ben de albümlerimde söylediğim parçaları çıkarttım. Bu arada araştırdım, konser albümü yok.
* Bildiğim kadarıyla Yeni Türkü ve Bulutsuzluk Özlemi'nin var... Ama konser albümü dediğiniz zaman müzikal bir doğruluk olacak. Üst düzey bir performans yakalanacak. Detone olunmayacak, içinde müzikal hata olmayacak. Bunlar çok başarılı konser albümleri değil. Bir müzisyen mutlaka canlı bir performans albümü yapmalı. Bu onun için iyi bir kartvizit.
TUT ŞUNUN UCUNU...
* Piyasayı nasıl görüyorsunuz? İşin market kısmı karışık. Türkiye'de Müzisyenler Derneği'ne kayıtlı 20 bin müzisyen var ve bunlar evlerine ekmek götürüyorlar. Yani Kayseri'de pavyonda darbuka çalan adam da müzisyen. Bir de bir elin beş parmağı gibi ortada görünen, klipleri dönen, 'Aman da ne paralar kazanıyor' denen insanlar var. Şöyle söyleyeyim: 45 senedir çalışıyorum. En çok para kazanan adam benim kazandığım parayı kazanmış mı? Çünkü ben 45 senedir ekmeğimi müzikten kazanıyorum. Onlar birkaç sene popüler olup, çok kazanıyor gibi görünüyorlar. Ama uzun vadede benim kazancım daha çoktur.
* Yaptığınız reklam jingle'ı 'Tut şunun ucunu döşeyelim abi' hayranlarınızın tepkisiyle karşılaştı. Niye bu jingle'ı yaptınız? Hayatımız hep para sıkıntısı içinde geçiyor zaten de, o değil. Reklamı yapan arkadaşımız müzisyen Sarper Semiz'dir. Hatta biz Eurovizyon'a da onunla katıldık. Aynı zamanda reklamcı da olan arkadaşım Sarper 'Reklamın jingle'ını yapar mısın?' dedi. Öyle oldu. 1997'den beri yayımlanıyor. (Gülüyor) Onu Sarper'e söylesinler.
Aslı ÖRNEK GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|