Dünya Kupası
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler

Erdoğan'dan Yunan elçiye 'azınlık' azarı
RTE imzalı kravat hediye etti

Erdoğan'dan azınlık dersi

Yunan Büyükelçi'ye azar
AB büyükelçileri yemeğinde Başbakan Erdoğan ile Yunan Büyükelçisi arasında cami-kilise tartışması yaşandı. Erdoğan, "Hıristiyan vakıflarının özgürlüğü yok" diyen Yennimatas'a sert çıktı: "Atina'daki caminin restorasyonuna izin vermiyorsunuz. Batı Trakya'daki dini temsilcilerimizi seçemiyoruz. Şimdi kalkıp 'Din özgürlüğü yok' diyorsunuz."

Erdoğan'dan Yunan elçiye 'azınlık' azarı

Başbakan, "Hıristiyan vakıfları özgür değil" diyen Yunan elçiye "Atina'daki camiye izin vermiyorsunuz kalkıp din özgürlüğü yok diyorsunuz" diye çıkıştı.

Başbakan Erdoğan'ın Avrupa Birliği büyükelçilerine verdiği yemekte, Türkiye'de din özgürlüğü, Hıristiyan vakıflarının faaliyetleri konusunda sert tartışmalar yaşandı. Yunanistan Büyükelçisi, George Yennimatas, "Hıristiyan vakıflarının özgürlüğü yok. Faaliyetleri kısıtlanıyor" deyince Erdoğan'ın yanıtı ağır oldu: "Atina'daki caminin restorasyonuna izin vermiyorsunuz. Burada hangi kiliseyi isterseniz verelim, restore edin. Batı Trakya'daki dini temsilcilerimizi seçemiyoruz. Şimdi kalkıp din özgürlüğü yok diyorsunuz. Başka jest beklemeyin." Başbakanlık
Konutu'ndaki yemekte Yunanistan Büyükelçisi ile Erdoğan aralarında şu diyalog geçti:
-Yennimatas: Hıristiyan vakıfların özgürlüğü yok. Faaliyetleri kısıtlanıyor. Bundan endişe ve üzüntü duyuyoruz. Daha fazla din özgürlüğü sağlayın.
-Erdoğan: Trakya'da dini temsilcilerimizi seçemiyoruz, atamayla göreve geliyorlar. Halbuki burada seçimle geliyorlar. Patrik'in İstanbul'dan ayrılması için kaymakamın izni gerekmesine rağmen, biz Patrik rencide olmasın diye bunu bile uygulamıyoruz. Şimdi kalkıp din özgürlüğü yok diyorsunuz. Türkiye'nin iyi niyetli jestlerine karşılık vermiyorsunuz.
-Yennimatas: Lozan'a uygun davranıyoruz.

HER TÜRLÜ JESTİ YAPTIK
-Erdoğan:
Her türlü jesti yaptık. Artık yapacak bir şeyimiz yok.
-Yennimatas: Yunanistan'da birçok caminin restorasyonunu yaptık. Yeni bir cami için yasa çıkardık. Ancak Vakıflar Yasası konusunda ağır davranıyorsunuz. Biz sizden bunu bekliyoruz.
-Erdoğan: Atina'daki caminin restorasyonuna izin vermiyorsunuz. Burada hangi kiliseyi isterseniz verelim, restore ettirin. Akdamar Kilisesi'ni restore ettirerek, iyi niyetimizi gösterdik. Yemekte, Türkiye'deki asker-sivil ilişkileri üzerinden Şemdinli de gündeme geldi. Finlandiya Büyükelçisi Şemdinli davasına ilişkin son kararı not ettiklerini ve davayı yakından izlemeyi sürdüreceklerini söyledi. Bazı büyükelçiler de "Askeri otoriteler sivil otoriteye bağlı kalmalıdır" dedi.

Bülent AYDEMİR - Ceren AKDAĞ

'Turkuaz'ın lideri nabız yokluyor
YAVUZ DONAT
Adanalı "dürüm" yiyor
Buluştuk, oturduk ve daha...
Kayıp İlayda için büyük 'gözaltı'
İzmir'de 3 ay önce kaybolan 5 yaşındaki İlayda'yı bulmak için...
İki büyükelçi dev final için iddiaya girdi
SABAH, 9 Temmuz'daki Dünya Kupası finalinin öncesinde Fransa ve...
Liselilerin kimliğiyle 1.3 milyarlık vurgun
Borsa vurgununda Vedat Peker ve adamlarının genç yaştaki paravan...
Konaklarda kavga var
TOKİ ihalesiyle Ataköy Konakları'nı yapan Delta A.Ş işgalle suçlandı.

Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa