Dünya Kupası
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler

Doğal oksijen çadırında üç gün
Yeşille mavi bir arada

Dünyanın oksijen oranı en yüksek bölgelerinden biri olan Kazdağları'nda korunmaya muhtaç onlarca bitki türü yetişiyor.

İsviçre Alpleri gibi dünyanın oksijen oranı bol olduğu bölgesi ve doğal oksijen çadırı olarak bilinen Kazdağları'nda 800'ü tespit edilebilmiş, yaklaşık bin ayrı bitki türü var. Mitolojide 'Bin Pınarlı İda' olarak geçen dağdaki bu bitkilerden 29'u endemik. Yani sadece Kazdağları'nda yaşıyor.

KIZILÇAMLAR KARŞILIYOR
İşte tüm bu güzellikleri yerinde görmek için İstanbul'dan yola çıkıyoruz. İlk durağımız Gönen'in ardından bizi Kazdağları'nın doğusuna götürecek olan Yenice yoluna dönüyoruz. Yenice'nin hemen üzerinden başlayan Kazdağları'na girdiğimizde ise bizi kızıl çamlar karşılıyor.

DOĞUDAN BATIYA BİN PINARLI İDA
Yağmur altında yaklaşık 30 kilometrelik bu parkuru tamamladıktan sonra Kalkım Göleti'nde kano gezisi yapıyoruz. İkinci gün, aynı zamanda Competus Keşif Konvoyu'nun liderliğini de yapan profesyonel rehberimiz Ümit Işın'ın deyimiyle tekerlekler sabah saat 08.30'da dönüyor. Dalaksuyu'na ulaştığımızda araçla geçmenin yasak olduğu bölgeden özel izinle geçiyoruz. Ardından 1993'te Bakanlar Kurulu kararıyla milli park olarak ilan edilen 21 bin dekarlık milli park alanına Beypınarı'ndan giriş yapıyoruz.

EDREMİT KÖRFEZİ VE MİDİLLİ ADASI
Molanın ardından Ayıderesi kanyonu boyunca ilerledikten sonra Sarıkız tepesine çıkmak için tırmanışa geçiyoruz. Zirvede kekik, dağçayı, sarıkız otu, civanperçemi, sarıkız haşhaşı gibi yüzlerce çeşit bitki ile karşılaşıyoruz. Daha sonra Müderssiszade Sabit Bey'in zeytinyağı fabrikasındaki müzeyi geziyoruz. Geceyi ise Yeşilyurt Köyü'nde geçiriyoruz.

GEÇİT VERMEYEN KANYON
Üçüncü gün de tekerleklerimiz yine 08.30'da dönüyor. Şahinderesi kanyonunun muhteşem güzelliği boyunca ilerliyoruz. Damlakule Orman Gözetleme Kulesi'ni ziyaret ediyoruz.

DÜNYANIN İLK GÜZELLİK KRALİÇESİ
Güdenalanı, Yonsolu, Devedamı, Gavurgeldi ve Çınarcık bölgelerinden sonra, Afrodit'in Paris tarafından dünyanın ilk güzellik kraliçesi seçildiği Ayazma'ya ulaşıyoruz. Burada Afrodit'in yıkandığı sıcak ve soğuk suyun aynı yerden kaynadığı pınarı gezdikten sonra alabalık ve kiremitte köfteden oluşan yemeklerimizi yiyoruz. Bu arada tamamı ihraç edilen Ayazma'nın ünlü Napolyon kirazlarını dallarından koparma şansını da yakalıyoruz. Gezimiz, Batı medeniyetinin başladığı ve İlyada Destanı'nın merkezi olan Troya antik kenti ile kanlı savaşların yaşandığı GeliboluYarımadası turlarıyla son buluyor.

Nejdet ÇOKAN / MERKEZ

Cazcılar burada
 Bir tişört tasarla 2 bin doları al
 Sıradışı, iddialı bir seçenek
 Hayvan hakları hâlâ can çekişmekte...
 Köpeği için pankart açtı
 Kısa... Kısa... Kısa...
 Beyoğlu S.O.S veriyor
 'Organlarıyla ünlü olan ilk insanım'
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Moral reçetesi
Kendini kötü hisseden bir adam doktora...
ÜLKÜ TAMER
'Ah güzel İstanbul'la bir tanışma...
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ
Karneleri aldık
Uzun bir yılın sonu geldi. Son sınıflar...
Seyyar tezgâhından AB'ye
Ülkelerin yiyecek ve içecek kültürü sadece saraylarda oluşmuyor. Sokak...
Boğaz'a nazır lezzet mekânı
Yaz aylarında sadece teras kısmında hizmet veren Erguvan Restaurant'ın uzun bir...