kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Geleceğin uçakları sıkıntılı

Boeing ile Airbus arasında geleceğin uçaklarının konumu hakkında ciddi tartışmalar yaşanmıştı. Özellikle geçen yıl Airbus 380 modelinin fabrikadan çıkış döneminde gündeme gelen eski tartışmaların ana konusu, büyüklüktü. Boeing, gelecekte 747'den daha büyük uçaklara ihtiyaç olmayacağından hareketle büyük gövdeli yeni uçak yapmayacağını deklare etmiş ve uzun menzilli orta boy B 787 modelini tanıtmıştı. Boeing'in bu açıklamalarına Airbus'ın cevabı gecikmedi. Airbus yönetimine göre, gelecekte büyük gövdeli uçaklar iş yapacaktı. Asıl Boeing'in 787 modelinin şansı yoktu. Ama tam da bu açıklamaların ardından Boeing, 747 modelini daha da geliştirdi. Menzilini uzatıp, kapasitesini artırdı. Sonra Airbus da Boeing'in 787 modeline benzer bir uçak yapacağını duyurdu ve A 350'yi havacılık sektörüne tanıttı. Sonuçta Boeing uzun menzilli, büyük gövdeli uçak yapımına soyunmadı ama Airbus orta gövdeli, uzun menzilli yeni modeliyle rakibini takip etmek zorunda kaldı. Fakat, Airbus'ın A 350 modeli şu an sektörde yoğun bir şekilde eleştiriliyor. Çünkü B 787 baştan sona yeni tasarımken ve rakiplerinden yüzde 20 daha tasarruflu uçarken, Airbus'ın 330 modelinden geliştirdiği A 350 bu avantajlara sahip değil. Zaten bu yüzden de yeterli sipariş alamadı.

HAVACILAR BİRLİK OLDU
Geçen hafta, Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) olağanüstü genel kurula giderek yeni yönetim kurulu üyelerini belirledi. Tartışmalı geçmesi beklenen seçim, sektörün çözmesi gereken birçok sorun yüzünden birlikteliğe sahne oldu. Olması gereken de buydu. Yeni yönetim kurulu üyeleri, bir kez daha Onur Air Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu'yu oy birliğiyle TÖSHİD Başkanı seçti. Bir görüşmemizde, tartışmalı atmosfer yüzünden yönetim kurulunda dahi yer almak istemediğini söyleyen Atlasjet Havayolları CEO'su ve Genel Müdürü Tuncay Doğaner de TÖSHİD yönetiminde ikinci adam koltuğuna oturdu. Anlayacağınız gereksiz tartışmaların yerini sükunete bırakmasıyla beraber, Doğaner başkan yardımcılığı görevini üstlendi. Bolukçu'nun diğer yardımcıları ise Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat ve Gözen Air Genel Müdürü İzzet Tükenmez.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Eleştiriyi becerebilmek   / 28-05-2006
 Ucuza uçmak riske girmez…   / 21-05-2006
 İki fuar çıktı meydana   / 14-05-2006
 THK Komutanı'nın ilgisine   / 07-05-2006
 İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı   / 30-04-2006
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
 En iyi uçak kabini...   / 09-04-2006
 Uçuşlar bedava olmuyor...   / 02-04-2006
 Airbus A300 ve A310'a elveda   / 26-03-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Dünya rekortmeni yelkenci SABAH takımında...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Yıldızları Air Partner taşıyacak
Şöhretli kişilere uçak...
Bu kız sizi dans ettirecek
Anlaşılan onun adını bu yaz sık sık duyacağız. Zeliha Sunal,...
Başka dünyanın çocukları
Belçika'nın Antwerp şehrinde yapılan Özel Olimpiyatlar'a Türkiye sekiz...
Tüketim çılgınlığına karşı bireysel devrim: Freeganizm
Dünya vatandaşı olmak; çevreyle barışık yaşamak; hava, ses veya görüntü...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.