kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bir fincan 'yaşam tarzı' ve kahve
Bir fincan 'yaşam tarzı' ve kahve
Genç müdavimler anlatıyor

Bir fincan 'yaşam tarzı' ve kahve

Dünyanın dört bir yanında 10 bini aşkın kafesi bulunan Starbucks Coffee, Türkiye'deki şubelerinin sayısını da her geçen gün artırıyor. Leziz kahvelerinin yanı sıra, şık ortamıyla da yoğun ilgi çeken mekân gençlerin favori buluşma noktası
Starbucks Coffee sadece kahve satan bir dükkan mıdır? Yoksa envai çeşit kahvenin yanı sıra bir de yaşam tarzı mı sunmaktadır? Dünyanın dört bir tarafındaki müdavimleri lezzetli kahveleri kadar, Starbucks'ın sunduğu hayat tarzının da bağımlısı olmuş durumda. Kahveyi ne kadar sevdiği biraz şüpheli ama 'yeni' ye olan merakıyla tanınan Türk insanı da ilk günden itibaren bu Avrupai hayat tarzını benimsedi. Kahvesini alıp arkadaşlarıyla uzun sohbetlere dalmak ya da bir yandan kremalı sıcak bir çikolata içip, diğer taraftan dizüstü bilgisayarında çalışmak orta yaşlı ve genç kesimin sanki yıllardır arayıp da bulamadığı şeydi... 2003'ün Nisan ayında Türkiye'de ilk şubesini açan Starbucks'ın şu an yurt çapında 45 şubesi bulunuyor. "Starbucks neden bu kadar sevildi?" sorusunun cevabını vermeden önce, bu 'kahveci dükkanı'nın, dünya çapında nasıl bu kadar yayıldığına bakmakta yarar var. Starbucks, 1971'de Seattle'da özel kahveler satan küçük bir mağaza olarak açıldı. Adını Moby Dick romanındaki 'Starbuck' karakterinden alıyor. 1980'lerin başında satış ve pazarlama direktörü olarak şirkete katılan Howard Schultz, şirketin vizyonunu değiştiren kişi. Şu an Starbucks'ın yönetim kurulu başkanı Schultz, İtalya'da gördüğü ve hayran kaldığı espresso barlarını Seattle'a taşımaya karar veriyor. Schultz, 1987'de şirketi satın alıyor ve ABD dışındaki ilk mağazasını 1996'da Tokyo'da açıyor.

100 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Şirket bugün Uzakdoğu'dan Avrupa'ya uzanan 10 binden fazla şubesi ve 100 bini aşkın çalışanıyla, her hafta milyonlarca kahve tutkununa hizmet veriyor. Howard Schultz, Starbucks'ın dünya çapında bu kadar yaygınlaşmasının nedenini; dünyanın en iyi kahve çekirdeklerinden hazırlanmış kahvelerini, rahat ve şık bir ortamda sunması olarak görüyor. Güler yüzlü ve istediğiniz karışımdaki kahveyi anında yapmaya hazır olan çalışanları da sebepler arasında. Örneğin 75 kuruş fark ödeyerek sade kahvenizi krema, badem ve vanilya aromalarıyla tadlandırabiliyorsunuz. Hangisi damak tadınıza uyuyorsa... Kahvelerin fiyatları ise hangi boyuna ve çeşidine göre 3 ile 6 buçuk YTL arasında değişiyor. Starbucks, kahvelerinin yanı sıra hizmetindeki iddiasını da genişletme çabasında. Örneğin yurtdışındaki mağazalarında kitap ve CD satışı yapılıyor. Geçen yıl tüm Starbuckslar'da 3 buçuk milyon CD satışı yapılmış. En büyük başarısını ise 2004'te Ray Charles'ın Genius Loves Company adlı albümünün 775 bin satmasıyla elde etmiş.

SANATA DESTEK VERİYOR
Son olarak sponsor olduğu Akeelah and the Bee adlı filmle de bakış açısını gösteriyor. Film, Los Angeles'da yaşayan ve bir yazı yarışmasına katılan Afrika kökenli Amerikalı küçük bir kızın, ilham veren yeteneğini konu alıyor. Filmin CD'sinin ve DVD'sinin Starbucks'larda satılması planlanıyor. Starbucks'ın yönetim kurulu başkanı Howard Schultz, insanların "İyi ki de Starbucks bu filmi, kitabı veya filmi pazara soktu" diyecekleri türden projelere imza atacağını söylüyor. Örnek olarak da Crash/Çarpışma filmini gösteriyor: "Crash, Starbucks'ın desteklemek isteyeceği bir film. Irkçığı ele alıyor ve sonucu da oldukça başarılı: En İyi Film Oscarı." Aslında Starbucks, Akeelah and the Bee'nin öncesinde de pek çok filmde görünüyor. Bunların arasında ilk akla gelen ise 1998 yapımı You've Got Mail / Mesajınız Var filmi. Filmde Kathleen Kelly (Meg Ryan) ile Joe Fox'un (Tom Hanks) bir kahve almak için Starbucks'da sıra beklerken yaptıkları diyalog sözüne ettiğimiz 'hayat tarzı'nı en güzel şekilde açıklıyor: - Kathleen: Bazen hayatım için endişeleniyorum. Merak ediyorum, bazı şeyleri istediğim için mi yaptım, yoksa cesur mu olamadım? - Joe Fox: Starbucks gibi yerlerin tek amacı karar verme yeteneği olmayan insanlara sadece bir bardak kahve için altı farklı karar verme imkanı sunmak. Aslında 2.95 dolara sadece bir bardak kahve almıyor; kendi duygularını da tanımlıyorlar: "Büyük boy kafeinsiz cappucino!"

ECE KOÇAL

DİĞER YAŞAM HABERLERİ
 Tasarımla ilgilenenlere duyurulur...
 Anne-oğul bu sergide
 Camla buluşma
 Suyun altında yatan tarih
 Hafta sonunun tadını çıkarın
 Seralara uğrayın, çiçek de alın
 80'lerden günümüze değişen hayat
 Bu sergiye gitmek için adresi tıklamanız yeterli
 Gecelerin dişi 'kare as'ı
 Bazıları renkli sever
 Astroloji bahane bu tatil şahane
 Ezoterik* astroloji konusunda uzman
 Evrende geri giden gezegen astrolojide etkili oluyor
 Şort modası ile bacaklar fora...
 Biz gideriz ormana...
 Eğer bizi dinlerseniz
 Nejat Yavaşoğulları ve saz arkadaşları sahnede
 Mısır'da neler gördüm?
 Müzik dediğin sadakat bekler
    Yazarlar
    Alışveriş
  » Yaşam
    Ajanda
    Güncel
    Gezi
Robot resim çizdirdi, katil kendisi çıktı
Robot resim çizdirdi, katil kendisi çıktı
Öldürülen kadının evinden çıkanları gördüğünü söyleyen komşu, bir...
Zorla ilişkiye giren sevgilisini öldürdü
Zorla ilişkiye giren sevgilisini öldürdü
Bursa'da 17 yaşındaki genç kız, kendisiyle zorla cinsel ilişkiye...
Sezer'den sert uyarı
Cumhurbaşkanı, "Danıştay'a yapılan saldırı laik Cumhuriyet'e...
'Yılmayacağız'
Halk, üniversiteliler ve rektörlerle birlikte Ata'ya çıkarak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.